Jag har precis fått en hund som redan innan jag fick den var utställd några gånger och svensk utställningschampion. För att öka på hundens avelsvärde tänkte jag ev. åka utomlands och ställa ut den men vet inte vad som gäller för eventuella championat. Antar att jag visar den i öppen klass då han inte har några utländska championat (eller cert) men vad krävs då för att få titeln champion i andra länder? krävs det 3 cert som i Sverige? har hört att det bara behövs 1 cert om jag visar den i t.e.x. Norge för att bli NUCH. Var hittar jag information om regler för utställningar, finns det något reglemente eller bra bok, kan man hitta all info på nätet?
Ni som varit ute mycket, fungerar det hyfsat smidigt att flyga med en mindre hund? (storlek att det är OK att ha den inne i kabinen). Vilka länder är det i allmänhet OK att ha med hundar på vanliga hotell?
Ni som varit ute mycket, fungerar det hyfsat smidigt att flyga med en mindre hund? (storlek att det är OK att ha den inne i kabinen). Vilka länder är det i allmänhet OK att ha med hundar på vanliga hotell?