utställning

L

lol_lol_lol

ska ställa ut en av mina hästar snart, hur mycket kan man räkna med att behöva springa? då jag har väldigt dålig kondition

Sv: utställning

Ja då är det väl bara att se till att förbättra konditionen då ;) När man visar halvblod på treårstest etc får man nog räkna med att springa minst 3x50 meter.
Så öva på!

jag ska också ställa ut min snart. En shettis iofs så det är ju inte riktigt som att springa med en stor häst ;) Du får väl ta med hästen och träna på att springa. då hinner du förbereda dig lite!

Okejokej, är väl bara ut & springa nu då som gäller;)

Vad är det för ras? Jag var med ponnyn på utställning för några år sedan, och då travade vi runt i ringen i flera varv åt båda hållen (alla i klassen på en gång). Då gällde det att ligga i för att få fram en bra trav i hästen (stor ponny).

Du kanske skulle leja någon att visa hästen?

Iaf 4x50 m borde du klara av att springa med hästen.

Det västa jag varit med om dock var en BIS-ring där vi fick gå mååånga varv innan dommarna bestämt sig. Man måste ju hålla bra skritt också.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 040
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur