utställning

sandra_bure

Trådstartare
hej. jag hade tänkt att va med på utställningen i Fagerhult.
men har aldrig gjort nåt sånt innan och vet inte heller hur det går till.
min blandis har väldigt mkt "byxor" i gumpen. ska man klippa bort det?
ska man klippa nåt annat ellerr göra nåt mer?
vad krävs av mig som förare?

tacksam för all hjälp!!!!!!!

mvh sandra och Mickey!

Sv: utställning

ja, jag vet inte riktigt vad han är för någon ras.. huvudet är litet och mkt päls på halsen, typ en collie. kroppen är lång mkt byxor,kort svans,långa ben.
tyvärr kan jag inte lägga upp bild nu..ska försöka göra det fortast möjligast

Blandis skrev du i ett inlägg att han var. Vad är det för typ av utställning? Blandraser får endast ställas ut på blandras-utställningar.

jag vet inte så mycket om blandrasutställningar, men det borde ju gå till som på en vanlig utställning.

Vilket innebär att du kommer att få visa din hund för en domare i något som kallas för en ring men som ser ut som en fyrkant.
I denna ring kommer du att få springa i antingen en cirkel,eller en triangel och eventuellt fram och tillbaka för att domaren ska se hunden från olika håll. Domaren tittar även på hunden från sidan och bedömer proportioner, vinklar, pälskvalitét och helheltsintryck (jag kan gissa att det är det dom bedömer på en blandisutställning). Domaren kommer även att känna igenom hunden och kolla tänderna.

Men dom är väldigt tydliga på utställningar med vad som ska hända och vad du ska göra, så du behöver inte vara orolig:) När du anmält dig till utställningen kommer du att få hem ett PM på posten där all information står och även en nummerlapp som du ska ha med dej och ha på dej på uställningen.

Ha med vatten till hunden, kanske en borste om din hund har sån päls som ska borstas. Se till att hunden är ren och välrastad. Jag brukar ha med en bur till min hund som jag stoppar in honom i, så han kan vila, dagen brukar kunna bli rätt lång på utställning.

Lycka till och ha det så kul!:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 374
Senast: Hellhound
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Rosett
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 360
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka