Utställning!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Seabaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 742

Seabaz

Trådstartare
Är min tråd rätt då??

Visst kan man ställa ut en häst av ponnyras som växt över ponnygränsen?
Ev. att man riskerar få nedslag på mankhöjden men that's it?

Kan en valack bli BIS eller är det bara hingstar och ston som tävlar om BIS och BIM??

Sv: Utställning!

Lyckad avel brukar kräva bra koll på utställningar så vi försöker hålla utställningstrådarna i Avelsforumet. Skickar över denna dit och hoppas på kompetenta svar!

/moderatorn

Ja det är klart att en valack kan bli BIS :-)

Kolla även på rasens hemsida så tror jag du får en massa bra svar.

Du får nog kolla i din rasförenings egna regler för vad som gäller för övervuxna ponnyer. Dvs, vissa raser accepterar de som är över ponnymått, andra gör det inte.

JA; en valack kan bli BIS, BIM, Reserv-BIS om det är så att han är så bra! SJÄLVKLART!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 014
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 143
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 976
Senast: Edla
·
Gnägg Märker stora hästar om deras shettis kompis är en kille eller tjej? Och isf hur märker dom det? Har ett sto på 170+ som ska få en mini...
Svar
11
· Visningar
2 683
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka