Utställning

Sv: Utställning

Jag kan ingenting om perser, men han är fin!
Fast borde det inte göra ont att få håren noppade, vet när jag plockar mina ögonbryn iaf. :crazy:

*KL*

Här kanske du kan se lite av vad vi menar med öronens placering.

Den blå-vita Turkiska Angoran till vänster SKA ha sina öron rakt placerade uppe på huvudet, och dom ska vara stora/höga.

Den svart-vita Turkiska Vanen till höger SKA ha sina öron med mer mellanrum emellan.

4277244.jpg

Eller den här bilden visar kanske bättre vad vi menar med stort mellanrum mellan öronen. Det är också en Turkisk Van, fast han är röd-vit.
340038.jpg

Senast ändrad:

Jag tror domarna ser hur dom sitter placerade. Även om dom hålls högt så är dom ju fortfarande placerade på samma ställen. På britten ser man att domarna ofta lägger handen ovanpå huvudet och liksom trycker ner öronen för att få ett bra hum om hur dom sitter. Dom hamnar ju inte högre på huvudet för att dom hålls framåt. Däremot kanske dom ser ut att hamna högre.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 150
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 403
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar