utställning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

vad ska jag tänka på när jag ska ställa ut mitt nordsvenskabruks sto?
har ni några speciella knep för att dom ska se ut att vara det lilla extra?
ska man lacka hovarna? fläta manen?
får man ha glans medel? måste man ha show träns eller går det bra med vanligt el grimma?
berätta allt... alla små detaljer.
tacksam för svar!

Sv: utställning

Nu vet jag inte hur det är för nordsvenskar, har shetland själv som jag visar en del på utställning.

Manen ska nog inte vara flätad - de ska väl ha lång, tjock man. På shetland delar man manen så de får en "mittbena" och lika mycket man på båda sidorna för att få en bättre överlinje/form på halsen.

Lacka hovarna kan vara snyggt men om det är i ett ridhus/på ridbana fastnar grus på hovarna.

Matolja ger bättre glans än pälsglans. Jag skulle ha ett snyggt träns eller grimma. Jag brukar använda ett sånt här:

glamour_huvud1_040904.JPG

men det skulle nog se kontsigt ut på en nordsvensk.

Lycka till!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 779
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 440
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 275
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?