Marvin

Trådstartare
Ni som har hund i flerfamiljshus, skäller era hundar så fort någon rör sig i trappen? Låter ni dem göra det?

Sv: Utskälld

Det KAN hända att min hund skäller vid extra utmärkande ljud, men inte bara någon går i trappen.
Hon tillåts inte göra det, nej.

min hund kan morra o småvoffa lite om någon kommer upp på denna våning (bor högst upp).
Om någon ringer på dörren så kan hon voffa till lite högre, men inte mer.

hon får morra till när någon kommer upp på denna våning. Bra hon säjer till.
men skälla får hon ICKE!
Hennes vanliga småvoff o morr hör ingen utanför lägenheten, så det gör mej inget.

Den äldre kan göra det ibland, om det är någon som går i trappan och hon känner igen ljudet av fotstegen. (mina tex)
Den yngre gör det ej!

Sen har vi en riktigt gammal dam, hon gjorde det förr*! Men nu hör hon så illa, så nu har hon inget att skälla åt:p

Fast ingen av dom får göra det!:smirk:

Mina hundar får gärna markera och säga till om det kommer någon. Bor man i hus kan det ju till och med vara en fördel att ha lite vaktande hundar. :angel:
Dock när jag ber dem sluta säger jag bara "tack, det räcker nu" lugnt och stilla. Har hört att om man börjar skälla på hunden eller höja rösten kan detta göra att hunden skäller ännu mer då denne tror att ni skäller tillsammans på "inkräktaren". :D

Min hund är rätt vaktig och skällde ibland på ljud i trapphuset när hon var mindre men hon märkte rätt snabbt att det inte var någon fara så hon har slutat med det.

Ibland kan hon dock skälla om det är någon som har fest tex och för en massa väsen i trappen mitt i natten. Men hon tystnar så snabbt att jag inte brytt mig om att korrigera det, dessutom brukar de som för liv i trappen bli tystare när de märker att de väckt en hund. Nu ska vi byta sovrum så vi inte har sovrummet nära trapphuset och då slutar hon nog skälla på de ljuden.

Min hund kan skälla till lite grand men ytterst sällan. Det är inte heller önskvärt från min sida att hon gör det så vrje gång det händer får hon en tillsägelse. Har haft turen att min hund inte e särskillt skällig av sig.

pappas hundar, som bor hos oss för tillfället (han är på semester) skäller när dom som delar ut reklam kommer klockan 4 på natten. det är det enda jag har reagerat på. har inte fått några klagomål under den tiden vi inte varit hemma, ännu. dom gnäller ca 20 min efter vi gått och lagt oss dock (tror inte grannarna hör det, inte så högt) antar att dom inte hunnit vänja sej vid att sova ensama ännu (vi har två katter som vi stänger in med oss på nätterna, för hundarna jagar dom hela nätterna annars).

min hund skäller faktiskt aldrig inne, det är isåfall när han är ute men skäller han intte så blir det ett strängt nej.

Min hund får inte ens skälla när nån ringer på dörren. Det har inte varit några problem att de tre hundar jag haft det.
Hunden jag har nu har även fått gå från "ej skall" när vi bodde i lägenhet till "skall" när vi bodde i hus till "ej skall" när vi återigen bor i lägenhet.

Vi bor ju i lägenhet och han brukar reagera när någon går i trappuppgången. HAn är väldigt vaktig och mån om att skydda sin flock så enstaka gånger kan han ge ifrån sig ett skall, men oftast är det bara när det plingar på dörren! Eftersom han inte ihärdigt skäller så gör vi inget annat än att säga tyst!

Bor i hyreshus och hunden skäller till dovt en gång när det dimper ner post eller när nån ringer på dörren, inte annars. Tycker det är okej, bra att han säger till.

Min hund skäller när någon (övriga familjemedlemmar/vänner) kommer in i lägenheten. Det slutar hon med så fort hon ser vem det är och därför ser jag ingen anledning till att bry mig om det.

Förut skällde hon så fort hon hörde någon röra sig i trapphuset, men efter några dagar så vande hon sig och tystnade. (jag sa aldrig åt henne, förutom om hon skällde jättehögt. Ignorerade henne istället.)

Är alldeles för rädd att bli utkickad pga griniga grannar, jag har nolltolerans. Plus att jag hatar bjäfsande, vår alaskan skällde kanske 4-5 gånger under sin livstid & då var det verkligen befogat. Bättre än så kan det inte bli enligt mig.

Visst det hade ju varit på ett sätt bra för mig om hunden skällde när nån gick förbi, men nackdelarna överväger då jag inte tror att grannarna uppskattar det lika mycket (och som en som jobbat natt mycket vet jag precis hur irriterande det kan vara med hundar som ska säga till när nån går förbi).

Den äldre hunden skäller när någon ringer på dörren samt när posten/reklam kommer.Den yngre aldrig på något sådant(än!:angel:) sådant men däremot när hon blir för uppspelt o busig....

Ni som inte tolererar att det skälls alls, hur han ni gått till väga för att få hunden att inse att det är det som gäller?

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 703
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka