Utsidan av stallet - hur ser eran ut?

Milene

Trådstartare
Håller precis på att bygga ett litet stall och börjar drömma lite om hur utsidan ska se ut när det blir klart.

Hur har NI gjort för att göra era stall mysiga och fina på utsidan? (Tänker t e x blommor, lampor, bänk osv)

Vill gärna se bilder! :)
 
Sv: Utsidan av stallet - hur ser eran ut?

Jag har målat om allt trä. Här är en bild på baksidan.
1176120_326526197493998_321615363_n.jpg

1240331_326526010827350_1845769823_n.jpg

och här den nyrenoverade fronten.
 
Sv: Utsidan av stallet - hur ser eran ut?

förlåt för väldigt dålig bild men konstigt nog så hittar jag inte bilder på bara stallet utan att en häst är i vägen :p
stallet är den lilla delen/gaveln i mitten, vit puts och röd panel, har en grusramp upp till och gödselhögen på ena sidan, på andra sidan rampen är en vägg och mot den står diverse bråte lutad + skottkärrorna. ska ta iväg allt skräp nu och slänga på tippen innan vintern, så kan man sätta en stor urna med blommor där sen ^_^
 
Sv: Utsidan av stallet - hur ser eran ut?

Kryddelikrydd: Ha ha, ditt stall är nästan löjligt lik vårat som vi har lösdriften i, trodde först det var mina egna bilder...! :D

Har du nån bild på själva dörren där hästarna går in..?

Buck: Ja visst är det konstigt att det alltid kommer med någon häst på bilderna...;)

Det har ju en förmåga att samlas "bråte" utanför stallet, det är därför jag tänkte vara lite snabb och fixa till det så kanske man kommer in i en god spiral...

Låter vackert med urna! :)
 
Sv: Utsidan av stallet - hur ser eran ut?

Jag har mitt stall färdigbyggt men har inte riktigt fått till det utanför ännu.

Bild från i vintras (vi flyttade in mitt i vintern)
solvaggen.jpg


dsc_0302.jpg


Nu under sommaren har jag haft lite funderingar på hur jag skall göra. Målade den gamla utemöbeln vit och hängde upp blomlådor under fönstren på gaveln. Det ser ändå naket ut på något vis.
Jag har tänkt mig tre STORA krukor på långsidan som vetter mot gårdsplanen. De skall stå på backen mellan varje fönster och hysa en stor barrväxt i mitten av varje kruka samt olika växter planterade runt om dessa (varierande beroende på årstid).
Möjligen kan ett gäng krukor i olika storlekar med olika växter få plats under det fönstret till höger om porten på gaveln ?

996887_10152084109064554_468424338_n.jpg


970005_10152084108614554_1716721096_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
892
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 396
Senast: tuaphua
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 643
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 209
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp