Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Utseende

knapplån

Idag är vår son 3 veckor. Jag har hunnit duscha varje dag (pappa har varit hemma hittills hela tiden så vi har varit två som delat bördan). Han (sonen, inte pappan ;) ) har bara kräkts på mig enstaka gånger och då har jag bytt tröja i stort sett genast och slängt gamla i tvätten. Jag har nästan blivit mer noggrann med att tex bädda sängen (gjorde vi sällan förr) nu för jag tycker det är jobbigt att allt ska vara ostädat, nedsläckt, tyst, stökigt, otvättat etc. Istället är diskbänken ren som aldrig förr, sängen bäddad, vi är hela och rena men sminkar mig gör jag bara till fest så inte varje dag nu heller. Men när sambon börjar jobba på måndag blir allting kanske helt annorlunda och jag får gå oduschad, nedspydd etc. Vi får se. Tyvärr har jag bara mammabrallor och mysbrallor som passar nu, har inte orat ge mig in i jul/mellandagshandeln för att köpa nya, ska försöka nästa vecka, är trött på mammabrallor...
 
Sv: Utseende

Mycket bra skrivet, vad sjutton har andra med det att göra... Såna personer blir jag bara så himla trött på...
 
Sv: Utseende

Jag tycker det är synd att man inte uppskattar allt som man har fått. Har man läckert hår, snygg kropp eller intelligens i stil med Einstein känns det synd att bara låta det förfaras.

Men så är inte mitt mål bara att bli gift heller.
 
Sv: Utseende

Jag tror att det inte blir så stor skillnad efter man fått barn, dvs har man inte brytt sig om sitt utseende före så börjar man sannolikt inte för att man fått barn. En kompis hade 30 kg övervikt både före och efter men låg och målade naglarna på BB, som hon gjort varje dag i sitt tidgare liv.
Några däremot tror jag ser det som en ursäkt att sunka ner sig, jag har en kompis som trots att ungen är 10 år ff inte blivit av med sina 30 graviditetskilon.
Själv ser jag ung. likadan ut som innan, lite smalare kanske och äldre förstås men har ung. samma frisyr, målar mig på ung. samma sätt och har samma klädstil, trots att jag dessutom är gift :D
 
Sv: Utseende

Jadzia skrev:
Jag tycker det är synd att man inte uppskattar allt som man har fått. Har man läckert hår, snygg kropp eller intelligens i stil med Einstein känns det synd att bara låta det förfaras.
Vaddå förfaras?
Jag begriper liksom inte vad man skall använda det till.
Men förklara gärna.


Men så är inte mitt mål bara att bli gift heller
Jag kunde bara komma det användningsområdet för att jobba på att vara vacker.
Och konstaterade då att den delen gick bra ändå.
Mina ambitioner var dock på ett helt annat plan.
Och jag har dessutom lyckats med dem.
Vilka de var?
Det är hemligt för allmänheten för ett tag framåt.
Vissa som jag har träffat irl, vet dock.
 
Sv: Utseende

Jag är ingen mamma el så,men har många omkring mig som är nyblivna mammor!

dom flesta säger att det går inte att hlla orning på sig själv HELA tiden å byta kläder såfort barnet kräks på en..

men vissa av dem säger att så fort man får ledig tid,när barnet sover el när pappa har hand om barnet så kan man unna sig ett långt varmt bad å ha nån ansiktsmask på å bara koppla av!

sedan tycker jag att man borde unna sig minst 1 tim dag för att fixa sig själv lite,måla naglarna el så :D

gör upp ett schema m barnets far att han ska ha unden ett X antal tim medans du går till tex ett spa å får massage el träffar vänner på stan!

hiih det är iaf nåt jag ska göra när jag blir mamma,för man blir itne ens sämre mor om man lämnar barnet m pappan el nåån annan:)

man ska allitd ha lite tid över för sig själv! annars kommer man juh att att stressa sönder sig själv å se alltmer sliten ut..

det finns INGET värre för en kvinna,med el utan barn att känna sig ful el sånt! man ska ALLTID unna sig nåt! annars mår man itne alls så bra emd sig själv till slut.
 
Sv: Utseende

Men jadzia, är det inte dags att bilda familj snart?:angel: Inte för att du ska "veta vad du pratar om" eller för att på något vis bli en bättre människa - utan bara för att du ska få använda din energi och intelligens till nåt vettigt.

Det är SÅ nitton att beskärma sig över "sunkiga mammor som förfaller när de fått barn";)

Jag har en granne som går i dassiga kläder och med ovårdat hår men det är väl hans problem, inte mitt?
 
Sv: Utseende

MissAnaconda skrev:
det finns INGET värre för en kvinna,med el utan barn att känna sig ful el sånt!
Jag vet massor av saker som är mycket värre än det.
Måste jag räkna upp dem eller har du nog med fantasi själv för att komma på vilka de är?

Dessutom så stämmer det inte.
För mig så är det över huvud taget inte ett problem att känna mig ful.
För det skiter jag i.
Och jag är definitivt kvinna, det vet jag säkert, för jag har fött 3 barn och det är ett klart bevis på min könstillhörighet.
 
Sv: Utseende

sedan tycker jag att man borde unna sig minst 1 tim dag för att fixa sig själv lite,måla naglarna el så

Då skulle jag ha tråkats till döds flera gånger om...

gör upp ett schema m barnets far att han ska ha unden ett X antal tim medans du går till tex ett spa å får massage el träffar vänner på stan!

Ett SCHEMA?!?! Är det nått j*vla skolprojekt du tänker skaffa?

man ska allitd ha lite tid över för sig själv! annars kommer man juh att att stressa sönder sig själv å se alltmer sliten ut..
Det håller jag med om, men att lägga den tiden på utseendet skulle jag knappast göra.


men vissa av dem säger att så fort man får ledig tid,när barnet sover el när pappa har hand om barnet så kan man unna sig ett långt varmt bad å ha nån ansiktsmask på å bara koppla av!

Jepp, så fort man har diskat, dammsugit, matat hästarna, osv, osv...:smirk: ;)

det finns INGET värre för en kvinna,med el utan barn att känna sig ful el sånt!

Håller med Inte_Ung, finns MYCKET som är värre än det.

man ska ALLTID unna sig nåt!

Med risk att låta "mammapräktig", men den dagen du får barn hoppas jag att du också (för ditt barns skull) inser hur mycket viktigare än allt annat ditt barn är. Jag unnar mig ofta saker, men inte ALLTID eftersom min bebis behov går före alla mina.

Jenny
 
Sv: Utseende

sedan tycker jag att man borde unna sig minst 1 tim dag för att fixa sig själv lite,måla naglarna el så :D
1 timme??? Ja inte fåglarna ägnar jag mig en timme åt att skita ner mig framför spegeln, måla naglarna nu idag utan ungar... Målar naglarna kan jag iofs göra via jobbet men nej varför skulle jag göra det...

det finns INGET värre för en kvinna,med el utan barn att känna sig ful el sånt! man ska ALLTID unna sig nåt! annars mår man itne alls så bra emd sig själv till slut.
Jasså det var nåt nytt för mig iaf... Jag har vettigare saker att göra med min tid om dagarna än att bry mig om sånt... Håller med Inte ung och jamtland i det fallet... Jag skiter fan i hur jag ser ut om jag är ful eller inte vem är det som avgör det??? Har man inget annat att syssla med än att lägga sig i hur andra ser ut så tycker jag synd om den personen... Många har haft synpunkter på att jag har kort hår, 5 mm när det är nyklippt... Men jag trivs i det, går snabbt att fixa iordning för jag fixar inte alls låter det bara vara efter att jag ruffsat till det med handduken torkar fort och behöver inte kosta på en massa gele och annat... Långt hår kommer jag definitivt inte skaffa mig oavsett vad någon annan anser...
 
Sv: Utseende

Vad säger du Mandalaki, är det inte dags att plocka fram popcornen nu igen...?! ;)
 
Sv: Utseende

Vaddå förfaras?
Jag begriper liksom inte vad man skall använda det till.
Men förklara gärna.

Ögongodis. Jag tycker om att vila ögonen på något vackert. Gråa, trista miljöer, gråa trista människor och grått väder gör vem som helst deppig.
 
Sv: Utseende

Hehe, jag är extremt tonårig ibland.

Men energin, den sparar jag nog till de där eleverna jag lär träffa i framtiden. Kanske kan dne behövas om någon vilsen tonåring behöver ett tillfälligt eller permanent nytt hem.
 
Sv: Utseende

Jadzia skrev:
Ögongodis. Jag tycker om att vila ögonen på något vackert. Gråa, trista miljöer, gråa trista människor och grått väder gör vem som helst deppig.
Det förklarar varför alla dessa tjejjer velat fixa till mig.
De har velat ordna ett konstverk för sig själva att titta på.

Okej jag förstår, men jag ställer inte upp.
Jag har annat som jag vill göra.
Saker som jag har valt själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 690
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 817
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
1 996
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 430
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp