Men alltså. Om kanadensiska staten lägger 2,5 år på att utreda hur urbefolkningens kvinnor försvinner och kommer fram till att det handlar om folkmord - vad är det som får dig att gräva efter info som motbevisar det? På vilket sätt provocerar det dig om Kanada anser att det pågått ett folkmord? Är det jobbigt för dig att det är just kvinnor som är utsatta eller vad är det frågan om?
Tack. Bra fraga.
Jag tror att jag drar mig ur den har diskussionen nu. Jag har lika ont i hjartat nu som nar jag forsokte prata med mina Kanadensiska vanner om "residential schools" och de kom med ungefar samma daliga undanflykter som vissa har.
Mannen som foljde oss runt skol omradet kunde knappt ga efter skador fran misshandel nar han gick pa skolan, men han ansag att kvinnan haft det samre, "Hon var ett sa vackert barn att de manliga anstallda pa skolan ofta valde ut henne for pedofilia."
Det tog flera manader efter att jag varit dar innan jag kunde sova en hel natt utan mardrommar ... och nu vaknar jag med mardrommar igen sa jag stiger av har.