Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag "bor i stallet" eftersom vi har hästarna hemma. Vanliga vardagssysslor utför jag oftast i mjukisbyxor eftersom det är vad jag har hemma. Skall jag däremot ut o rida så åker ridbyxorna på, alternativt mjukisbyxor+ termobyxor. Sen är det oxå väderrelaterat, regn=regnkläder, kyla=termobyxor+vinterjacka, är det varmare så kanske en fleecejacka etc.etc.
Så här ser vi ut en vanlig höst/vinter/vårdag, mellantjock vinterjacka, ridbyxor och longchaps. Longchaps eftersom vi har mycket buskiga bitar av ridvägarna där man släpar i grenar o annat.
oh det är verkligen blandat. om jag bara ska dit och mocka och städa och småplocka lite har jag jeans eller mjukisbyxor/träningsbyxor och sen någon huvtröjja och jacka om det är kallt.
Sen när jag ska rida har jag en seriös och oseriös stil.
den oseriösa kan vara mjukisbyxor eller jeans och streatskor..
den seriösa är ridbyxor, knästurmpor och ridstövlar eller ridskor med chaps eller jordpursbyxor m. ridskor. Sen nu blir det ju tjocka lager med tröjjor och jacka
Jag har oftast på mig mjukisbyxor med regnbyxor över, fleecetröja, mössa och vantar (höst/vinter). Är det väldigt kallt åker jacka och eventuellt thermobyxor på. Ibland rider jag även med denna utstyrsel, men jag kan också vara duktig och sätta på mig ett par ridbyxor. Jag har oftast mina ridkängor på mig men det händer att stövlarna åker på vid skitväder.
På sommaren har jag mjukisbyxor eller ridbyxor på mig och någon tröja. På fötterna har jag gympaskor eller sommarridskor.
Jag gillar bekväma kläder och bryr mig inte alls om ifall det matchar eller om det är ridkläder. Jag har länge varit en sån som rider omkring i pösiga mjukisbyxor och gympaskor!
Oftast ridbyxor, linne, fleecetröja och jacka som det är nu. Ibland kan jag ha på mig mjukisbyxor eller jeans om jag bara ska fodra. Men skulle aldrig rida i det.
Hemma blir det ofta mjukisbyxor.. men nær jag jobbar i stallet hær pa Island har jag vanliga ridklæder.. schysst med lite funktionsklæder ocksa med tanke pa vadret.
66North funktionsridbyxor, softshelljacka, varma skitfula ridskor.. 66norths Esja fleecetröja ær skön att ha under..
Underställ (på vintern)
Ridbyxor från Sonnenreiter
Esja fleecetröja från 66
Funktions jacka som släpper ut men inte in
Vid riktigt kallt väder blir det overall.
Händerna har jag på vintern Tegera arbetshandskar som är underbara att rida i.
På sommaren åker ett par Roeckl på.
Nu när det blir lite varmare byter jag nog ut fleecetröjan mot min Vikur från 66. Den är inte fullt så varm som Esjan.
På fötterna har jag antingen Graningestövlar eller vinter eller sommarskor från MountainHorse.
Fleacetröja, jacka, helskodda ridbyxor med antingen strumpor, chaps eller stövlar till. Ett par vanliga ridskor har jag till det. Sen brukar jag ibland ha isländska byxor, men eftersom dom inte är helskodda använder jag inte dom så ofta Sitter inte still i sadeln annars
Brukar så ofta jag kan och orkar matcha med tex schabrak, vantar, fleacetröja, mössa osv
När jag är i stallet blir det väl mjukisbyxor eller jeans (om jag inte ska rida förstås).
På Bollerup anses man nog som en missanpassad hobbyryttare om man inte rider i ridkläder så jag är faktiskt väldans duktig och använder ridbyxor varje gång :P! Har jag "vanliga ridbyxor" har jag skor och "styva" läderchaps (inr. dressyr) annars har jag min "islandsridbyxor" och skor (obeservera att storhästryttarna är väldigt förundrade över dessa sorters byxor) !
Om det är kallt har jag flera lager tröjor och en tjock vinterjacka. Nu när det nästan är varmt har jag bara t-shirt, tjock tröja och vinterjackan. På Bollerup blåser det nämligen konstanst -.-
Hästmänniskan Jag har inte heller köpt någon inriden häst, däremot var mitt första halvblod iväg på inridning en månad (då var jag femton år och kunde...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.