Utrustning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stargirl

Trådstartare
Får man ha helskodda ridbyxor och lite kortare (hopp) kavaj på en dressyrtävling? Vad har hästen på benen, lindor eller skydd?

Sv: Utrustning

Helskodda ridbyxor och kort kavaj är tillåtet. :)

Dock får du inte ha benskydd/lindor inne på banan, men på framridningen är det OK.

Tack, jag ska ut på min första dressyrtävling och äger bara hopputrustning. Får man ha sko och shortchaps? Antar att mina röda tretorn inte är fullt så populära ;)

kul att du ska ut och tävla dressyr, men det blir ändå roligare om du tar o läser TR så du inte får några tråkiga överaskningar.

sko/shortschaps utan frans får du ha på låg nivå, typ lokal?

"Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad och sporrar. Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage, vit slips eller vit plastrong.
Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med öppet sprund i rygg eller båda sidor. Jacka som slutar vid midjan räknas ej som ridkavaj."

"Vid inbjudnings- och lokal tävling får ridstövlar bytas ut mot jodphursskor och stövelskaft eller enfärgade shortshaps utan fransar."

"Vid framridning och prisutdelning är benskydd tillåtna."

Tack för informationen, det var precis det jag sökte. Jag vet att jag ska läsa TR men nu fick jag ju svar direkt. :)

På lokal nivå behöver du inte ha sporrar heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 337
Senast: DarkInNight
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: Ajda
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar