Utrustning, vad rekomenderar ni?

W

western_showman

Jag är helt grön på distans och jag undrar vilken utrustning ni föredrar och varför? finns det några butiker som ni speciellt handlar i (OBS! pm:a det isåfall till mig)? rider ni i bomlöst och isåfall med vilken padd?

Sv: Utrustning, vad rekomenderar ni?

www.distansritt.nu hittar du en del distansutrustning.
Jag har haft en bomlös Sports Saddle i 8år nu och har svårt att hitta något som är lika bra och skönt.
Till den har jag Skito equalizer pad.
// Linda

jag har en bomlös sadel och en Tn padd, men den ska jag sälja och köpa Torisons egen padd. jag har varit inne på cliffords sida och distansritt. Finns det inga andra?

Men TN = Torsion Nordic.
Vad menar du med Torsions egna padd? Schabraket?
// Linda

För att prova på en clarround behövs egentligen ingen annan utrustning än den du redan använder förutsatt att du rider med sadel och att grejorna är bekväma och passar dig och hästen.

Om du sedan tycker att du gillar sporten och vill fortsätta kan ett par stigbyglar med bredare fotplatta vara en bekväm investering.

En ventilerad lätt ridhjälm och träns som går att bygga om till grimma är andra saker som kan vara praktiska om man vill fortsätta.

Lycka till!

Nu svarade jag rent allmänt, inte på sadelfrågan eftersom jag trivs bra med "bom wintec" + polypad

Senast ändrad:

equlizer padd har jag och ska köpa en som dem själva har gjort en "riktig" Torison.

jag ska beställa kombiträns, pulsmätare, las hjälm och jag har stigbyglar med breda fotplattor. men finns det ngr bra affärer att köpa detta ifrån?

//frida

som sagt HAR jag tittat på cliffords sida OCH distansritt!!!!!!!!!!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 177
Senast: valy
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 099
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag har vetat sedan barn att jag har mild allergi mot björkpollen (märks bara när det är som värst typ). Med tiden har jag dock märkt...
2
Svar
21
· Visningar
1 476
Senast: Harmomini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?