Utrustning under tävling

Sv: Utrustning under tävling

Jag förstår hur du tänker.
Men ärligt, (nu tänker jag inte placeringstvister) hur ofta hinner man titta och se alla som startar? Kanske startar någon 10 minuter efter alla andra?

Jag tittar inte hur alla andra är klädda eller att de följer TR när jag ska starta. Jag har i alla fall nog med mig och min häst. Men det är JAG det.

just i frågan om man hinner eller inte, är jag nog inte rätt att uttala mig, då jag bara varit och tittat på distanser, inte ridit själv (ska starta i vår :) ) .. :angel:

nu vet jag vad JAG ska göra när det är dags för lilla mig & Bianca i april - jag tar MED TR-handboken!! :idea: :D ! och slår upp det jag behöver veta innan tävlingen, och om jag behöver, innan jag startar också :)

Senast ändrad:

Kanske man under bangenomgången skulle passa på och ta upp
rätt klädsel och utrustning?
Intte för det har med banan och gör utan för att de flesta ryttare är samlade där då.

det var en bra idé!! och kanske vore bra om det alltid stod om det i ryttarmeddelandet också, en liten påminnelse? :idea:

En dålig ide, tycker jag.
Man ska kunna TR, och att ödsla tid på sån information vid bangenomgången skulle vara stressande.
Jag blir nästan galen när folk ska stå och dra massa dravel vid bangenomgången.
Det jag vill veta är typ av markering, särskilda svårgheter efter banan osv.
Oftast så lägger ju arrangören bangenomgången 30 minuter innan start, och då vill man ju bara höra det nödvändigaste, så man sen kan sadla och värma upp.

men då kan man väl lägga bangenomgången lite tidigare innan start? det handlar väl om 5-10 minuter, det borde väl gå? :angel: när man är nervös är det lätt att glömma även det elementära, höll en gång på att rida in på en dressyrbana med spö (förbjudet även där...) för att jag var nervös..illa. kanske kan vara bra, i alla fall för oss nybörjare? :angel:
bara min åsikt, hoppas ingen blir kränkt..

Varför ska man ha en sådan genomgång. Det står klart och tydligt i TR vad som gäller. Det borde dessutom kvitta på tävlingsplatsen om man är nervös. Ridkläderna har man förhoppningsvis planerat ínnan man blev nervös. Eftersom detta ska planeras i förväg bör man kunna planera sina ridkläder med TR framför sig.
Jag har hittills varit på 3 bangenomgångar och det har varit för mycket ovidkommande snack på någon av dem. Jag har inte TID att lyssna på en massa tjafs jag har en häst att ta hand om som ska vara klar till start. Det är stressigt innan start redan som det är.
Någon sa att det inte går att lära sig TR utantill. Jag har läst TR 2 ggr och tycker nog att jag kan reglerna helt okej. Mycket av det som står i TR handlar om arrangemang av tävlingar vilket inte en normal ryttare behöver bry sig om.
Shaggy som höll på att rida iväg utan hjälm på en ritt :crazy:.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 050
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar