Utrustning till hästköp?

Matiiiiilda

Trådstartare
Hej! Jag och min familj ska köpa vår första häst. Vi kollar just nu runt på stall och när vi har fixat stall ska vi mer seriöst börja kolla på häst. Men nu till min fråga, vad behöver vi köpa inför detta? Kan vi köpa något i förväg (innan vi vet vilket häst det blir)? Vi kommer att skaffa en d-ponny om det hjälper.

Och jag vet såklart många saker vi måste införskaffa, men finns det något man inte tänker på som är bra att ha?

Tacksam för svar!

BFU

Bifogade filer

• B0594B0E-110B-4686-A286-9A441F8976FF.webp
    B0594B0E-110B-4686-A286-9A441F8976FF.webp
    74,7 KB · Visningar: 13
Ögonbrynsknivar till flugägg! Vi hittade våra på dollarstore och de är oslagbara.

En bra sax är också guld värt.

Sen är det vanliga som hinkar, påsar till hö (om man har stallplatser och vet rutinerna), ryktsaker och apotek som man kan köpa i förväg

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
531
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 140
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?