Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Högt och lågt - vilken utrustning har DU hemma för att kunna träna? Allt från gummiband till hemmagym.
Och vad tycker du är minimum att ha hemma för att köra lite basic styrke- och/eller konditionsträning på hemmaplan? (utöver att man givetvis kan dra på sig ett par löparskor och ge sig ut och springa)
Och till sist, handen på hjärtat... Hur mycket använder du grejerna?![]()
Här hemma finns hur mycket grovarbete som helst att utföra så extra fysisk träning känns inte nödvändig.
Hur skiljer sig träning och arbete åt? Jag tycker de är ganska lika förutom att träning är mera intensivt. För att inte snedbelasta skiftar jag så att båda händerna används, det funkar inte till alla arbeten men de flesta. Skyffla grus är typiskt ett sådant arbete där man varierar samt att man använder rätt teknik för att inte riskera att över- eller felbelasta någon del av kroppen.Jag gör hårt kroppsarbete ofta (stallarbete, kör och skyfflar grus, sågar och hugger ved, trädgårdsarbete, bygger på huset, bär material m.m.) och det är efter det som jag behöver träningen mer än någonsin. Jag tycker kroppsarbete ofta snedbelastar och sliter, man får ont och blir stel medan träningen bygger upp och stärker kroppen.![]()
Arbete är något man gör för att det ska utföras, på det sätt det går att utföra det..Hur skiljer sig träning och arbete åt? Jag tycker de är ganska lika förutom att träning är mera intensivt. För att inte snedbelasta skiftar jag så att båda händerna används, det funkar inte till alla arbeten men de flesta. Skyffla grus är typiskt ett sådant arbete där man varierar samt att man använder rätt teknik för att inte riskera att över- eller felbelasta någon del av kroppen.
Hur skiljer sig träning och arbete åt? Jag tycker de är ganska lika förutom att träning är mera intensivt. För att inte snedbelasta skiftar jag så att båda händerna används, det funkar inte till alla arbeten men de flesta. Skyffla grus är typiskt ett sådant arbete där man varierar samt att man använder rätt teknik för att inte riskera att över- eller felbelasta någon del av kroppen.