Utprovning av sadel

J

Jeremia

Fundera på att sälja några sadlar och köpa en ny westernsadel.När jag har kollat om sadeln passar så är det att den inte trycker på manken,och det har jag nöjt mig med.Ja naturligtvis att den sitter kvar när man kliver upp.
Jag har träffat på sådana som säger att sadeln inte passar till deras häst,men jag har tyckt att det inte är så galet.Nu undrar jag hur man vet om sadeln passa eller inte,fast den sitter kvar och inte trycker på manken.Skall man ha padd eller inte när man provar?

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 070
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka