Utomhusträning...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Mina holländska vithättor är nog hopplösa. *Suck* De går inte ut själva och inte in heller utan tittar förvånat mot hålet ut i hönsgården. Så även idag fick jag kånka ut 11 stycken. Hur lär man dom? Någon som har tips?

:rofl:Jag har haft kalkoner och de var lika puckade. Man jagade ut dom på morgonen och sen mös de i solen hela dagen. På kvällen då det blev kallt la de sig ute och frös i stället för att gå in. Varje kväll fick de hjälpas in och varje kväll samma förvånade kluckande då de kom in. Tror att de sa "Men oj, ett sånt trevligt ställe, mat och halm och varmt och mysigt, varför har vi inte varit här förr?" Samma sak dag ut och dag in. Månad efter månad. Började de regna låg de kvar och nästan frös ihjäl istället för att gå in i huset. Totalt hjärnsläpp. :crazy:

Lite jobbigt att kånka hönor som kacklar som om jag skulle ta livet ur dom när herr tupp Bo G blir förbannad. Men det gick smidigare idag men man får ha ett himlans tålamod.

Har försökt med mat en sattes i gluggen och tittade storögt på mig som om jag vore den stora stygga vargen...

Jag har inte så mkt djur det minskar ibland och ökar ibland men givetvis är bukefalosare välkomna! :)

Dom kanske är begåvade med *hönshjärnor* ;)
Vi hade kalkoner och div höns när jag var mindre och dom gick in och ut själva. Fast vi hade nog en lite större lucka, kanske en 70*70cm si så där.

Men annars så har jag inget bra tips faktiskt.

Idag har jag försökt med ta dom via gången alltså öppnat stora dörren från hönshuset ut till hönsgården. Men icke sa nicke. Max att de går ut en halvmeter i gången och kluckar lite!

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 739
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 693
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka