Utomhusspegel

krocket

Trådstartare
Någon som har något tips på hur man skulle kunna få till en utomhusspegel att sätta utanför ridbanan? Jag har inte hittat någon här som säljer för ändamålet avsedda speglar och den enda annons jag sett är på begagnad gymspegel för $3 500 så det går bort.

Tacksam för idéer. :bow:

Sv: Utomhusspegel

Jag vill minnas att vissa har högpolerad metall istället för speglar i ridhus, för att det inte ska vara möjligt för hästarna att skada sig. Undrar var jag fått det ifrån?

Vi har en utomhusspegel vid vår ridbana där jag har pållan inackorderad. Tror att det är vanligt spegelglas. Den sitter i alla fall rätt skyddad på bakväggen av domarbåset som vi har mitt på kortsidan.

filnamn-f6438c6b959505cd38793ad08699e22a4ef34aee0789e.jpg

Senast ändrad:

Det är helt riktigt, men när jag googlat runt lite har jag bara läst hur missnöjda kunderna varit som skaffat dessa. Tydligen är skärpan usel? Hur som haver har jag ingen aning om var jag skulle kunna få tag på högpolerad metall - det blir nog lättare med spegel av annat material. Funderar vidare...

Det där verkar helt klart intressant - och tack för att du lade in en bild! :bow:

Skulle du kunna forska lite mer i vad det är för material och mått? Hur högt sitter spegeln? Du verkar se bra i den?

Visst blir det svårt att få riktig skärpa, och ännu svårare utomhus. Det är nog en kompromiss just för skaderisken.

Jag vill minnas att vissa har högpolerad metall istället för speglar i ridhus, för att det inte ska vara möjligt för hästarna att skada sig. Undrar var jag fått det ifrån?

Det har jag också läst. (men vart??) Det är väl samma typ av speglar som man kan sätta i hästtransporter och boxar tror jag.

Jag har absolut för mig att allt du säger är helt korrekt. Hur som helst kommer inte min eventuella spegel att sitta inne på ridbanan utan utanför trästängslet. Därmed inte sagt att man inte ska tänka på allt möjligt som kan hända. Den största risken som jag ser det är helt enkelt att spegeln skulle blåsa omkull (hemska tanke).

Jag funderar vidare och är mycket tacksam för alla tankar och idéer. :bow:

Wow - det var många och rejäla speglar i den sista filmen. Och jättekul att se lite miljö från Carl Hester; ser att han har lika usla skottkärror som de har här. ;) (Saknar mina svenska skottkärror!) Kul att se att han sitter upp med hjälp av pall också.

Här finns en bild på en vägg som är klädd med polerad rostfri plåt: Länk
En bild till på samma vägg: Länk

Googla på Rimex super mirror så får du upp info.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 113
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
18
· Visningar
1 784
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 386
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 788
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve