Utmattningssyndrom, finns det fler än jag?

Så drygt! Jag har istället en jävlig arbetsgivare. Strul med intyg och i torsdags ringde min chef och sa att de håller på att förhandla med facket om att säga upp mig :cry:
Fy! Det är dock enbart jobbet som gjort mig sjuk, alldeles för underbemannade. Så har planer på att plugga till hösten, så jag är inte så sugen på att gå upp i tid för fort. Men samtidigt får jag inte pengar av FK så det är inte världens roligaste situation.. dock verkar min arbetsgivare inte vara så brydd alls.

Jag skulle inte öht bry mig som sjuk att tänka på min vikt. Det skulle inte vara prio...alls. Men det är jag det.

Hälsa din sambo från mig att han gör ett fantastiskt arbete! Att vara närstående till någon med utmattningssyndrom är...well...periodvis väldigt otacksamt. Ta inte illa vid dig, jag har en sambo som gjort samma jobb. ;)

Att det tar tid att göra saker, låt det göra det. Det tar tid! Hela resan är en berg-o-dalbana. Det är många toppar och många dalar som ska bearbetas innan det hela jämnar ut sig i någon form av medelläge.

Att du inte kan läsa...det kunde inte jag heller. Det är normalt. Det kommer tillbaka. Kan du lyssna bok? Det är ju ett annat sätt att läsa bok på. Mina första böcker som jag kunde ta mig igenom var harlequin. ;) De sköter sig liksom..av sig själv.

Vikten är egentligen inte viktig. Den blir liksom en bonus när jag försöker ha kontroll över situationen :)
Jag åt på ett sätt som inte på något sätt förbättrade min situation och nu mår jag mycket bättre och har inte längre några problem med magen :up:

Han är verkligen en klippa! Det är INTE lätt att leva med mig just nu. Det värsta är att jag är EXTREMT ljudkänslig. Trodde väl aldrig någonsin att jag skulle fundera på att separera för att min sambo diskar för mycket :rofl:

Haha! Det är typ där jag är nu. Eller, inte ens där eftersom jag inte klarar att läsa alls. Och det som är så bra "meditation"..

Jag har inte diagnosen utmattningssyndrom, men har fått depression efter att ha gått in i väggen. Anser mig vara "frisk" nu, även om det tar tid att rehabilitera sig tillbaka till samma nivå som man var på innan om man någonsin kommer tillbaka. Var sjukskriven hösten 2015, jobbat deltid till och från sen dess, vissa perioder heltid och vissa perioder inte alls. Kan jobba heltid i kortare perioder, men klarar inte det i det långa loppet än och räknar nog inte med att kunna det på något eller några år. Sen inte säkert att jag någonsin vill göra det annat än i perioder eftersom jag insett att det finns så mycket mer i livet än arbete.

Mitt tips är att göra roliga saker som gör det värt att gå upp på morgonen, men också att tillåta dig själv att orka mindre, att vissa dagar inte orka mer än det nödvändigaste. För mig var det jätteviktigt att känna att det var okej att inte vara en supermänniska varje dag.

Vikten är egentligen inte viktig. Den blir liksom en bonus när jag försöker ha kontroll över situationen :)
Jag åt på ett sätt som inte på något sätt förbättrade min situation och nu mår jag mycket bättre och har inte längre några problem med magen :up:

Han är verkligen en klippa! Det är INTE lätt att leva med mig just nu. Det värsta är att jag är EXTREMT ljudkänslig. Trodde väl aldrig någonsin att jag skulle fundera på att separera för att min sambo diskar för mycket :rofl:

Haha! Det är typ där jag är nu. Eller, inte ens där eftersom jag inte klarar att läsa alls. Och det som är så bra "meditation"..

Jag säger bara...öronproppar! ;)

En annan extremt viktig sak är att acceptera sin situation. Utan acceptansen börjar aldrig resan tillbaka till friskheten. "Just nu mår jag inte bra men det betyder inte att det alltid kommer att vara så här".

Jag kämpar för att inte gå in i väggen, men sjukvården motarbetar mig. :banghead: De säger att det är helt normalt att vara trött hela tiden, för det är man hela tiden om man jobbar heltid.

Har nu varit sjukskriven några dagar från jobbet och funderar på hur jag ska orka jobba nästa vecka.

Jag fick hjärnhinneinflammation när jag jobbade så mkt att mitt immunförsvar la ner. Det är på många sätt som tröttheten efter det liknar den som kommer när man går in i väggen. Jag har väl inte så många bra tips egentligen mer än att du ska se till att äta omega 3, och inte titta för mycket på skärmar (dator, tv osv). Skärmarna skickar ut 24 bilder per sekund ungefär som din hjärna ska processa. Det klarar en pigg hjärna men en trött blir lätt överansträngd. (Inte konstigt att folk somnar framför tvn). Så begränsa skärmtiden, lägg pussel eller lyssna på ljudbok om du vill sysselsätta dig. Eller ännu hellre, gå promenad. Fem minuter räcker, bara runt huset är helt ok. Hör av dig på PM om du vill veta mer!

Jag kämpar för att inte gå in i väggen, men sjukvården motarbetar mig. :banghead: De säger att det är helt normalt att vara trött hela tiden, för det är man hela tiden om man jobbar heltid.

Har nu varit sjukskriven några dagar från jobbet och funderar på hur jag ska orka jobba nästa vecka.
STANNA HEMMA! Är du på gränsen så är det VILA som gäller, för ramlar du in i väggen kommer du ångra att du plågat dig till jobbet. Livet är.viktigare!

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 066
Senast: Trott
·
T
Småbarn Jag känner mig så splittrad och så trött, så trött... Får se om någon orkar höra min berättelse: När mitt barn nr 2 blev 1 år gammal...
2
Svar
33
· Visningar
5 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka