Sv: Utmaning!

I Timrå i juni blir våran första tävling i år...

mäh va tråkiga ni är ;)

vilka klasser hade du tänkt att vara med i?

tråkig och tråkig..:d ska vara hos syrran när det är tävling i Jättendal och någon fler innan timrå är det ju inte... :p

Men jag ska nog vara med på Trail, Reining, Versatile Horse, Western Ridning, C-klasserna då... och eventuellt en W. Horsemanship C och Reining D, men jag vet inte riktigt....:bump:

då tävlar vi nog mot varandra om du e med i riding ;)

själv har jag inte bestämt mig än.. hade tänkt vara med med båda mina pluttisar :bump:

Då lär du väll slå mig i den klassen, jag har än så länga inga byten på min... :p

Vilken är den andra hästen då?

äh. när jag va med i timrå var det mönster 9 i D klassen :crazy: då ville han inte alls göra byten... och råkar man ta i ena tygeln/luta sig osv då byter han inte alt. korsgalopp :angel:
han får helt enkelt byta själv utan att jag säger så mkt, han e nöjdast då.. och ibland blir det ngn brall :o

och form.. det kan vi inte riiiktigt än.. (vi e smååå pinnar)

jag har ett till halvblod, som jag tänkt vara med i pleasure och de klasser spider inte vill gå i :D

haha, vi får väll ha en inbördes tävling mellan oss då ;) Se vilken häst som är på bäst humör... :idea:

idag blev jag diskad i reining pga att jag glömde ett varv i spinnen(han hade nog inte orkat ett till heller).. men fy faaasen vad djupt det var i ridhuset sista klassen.. var som att springa i sirap.. på framridningen tog han å bralla för att han var så pigg.. å inne i ridhuset blev han aldeles slut efter galoppen.. kändes som att rida i sirap å försökte jag öka farten slog han bara med huvudet :crazy:
folket på dannero är jättetrevliga osv..
men framridningen och banan var ett kapitel försig :crazy:

idag blev jag diskad i reining pga att jag glömde ett varv i spinnen(han hade nog inte orkat ett till heller).. men fy faaasen vad djupt det var i ridhuset sista klassen.. var som att springa i sirap.. på framridningen tog han å bralla för att han var så pigg.. å inne i ridhuset blev han aldeles slut efter galoppen.. kändes som att rida i sirap å försökte jag öka farten slog han bara med huvudet :crazy:
folket på dannero är jättetrevliga osv..
men framridningen och banan var ett kapitel försig :crazy:

Tror jag såg dej några ggr igår... men fick som ingen chans att springa fram och säga hej....:o Vi stod i alla fall brevid varandra på showmanshipen!!

Jag såg aldrig reiningen, vi for hem efter WR. Men det jag såg av er då så såg det fint ut!!
Visst var undelaget tungt, men ArenaDannero har lovat att se över det till nästa tävling. Man får ju inte glöma att arennan är alldeles ny och att det är första gången det körs en tävling där.
Framridningesbanan skall dom börja bygga nu (den skall ligga där lekplatsen var nu. Så till nästa tävlingen vi (MWR) skall anordna där kommer den förhoppningsvis vara klar!!

Men gick de bra i de andra klasserna då? var de fler från WINN som var och tävlade?

Själv så var jag på träning i går... :)

Tror jag såg dej några ggr igår... men fick som ingen chans att springa fram och säga hej....:o Vi stod i alla fall brevid varandra på showmanshipen!!

Jag såg aldrig reiningen, vi for hem efter WR. Men det jag såg av er då så såg det fint ut!!
Visst var undelaget tungt, men ArenaDannero har lovat att se över det till nästa tävling. Man får ju inte glöma att arennan är alldeles ny och att det är första gången det körs en tävling där.
Framridningesbanan skall dom börja bygga nu (den skall ligga där lekplatsen var nu. Så till nästa tävlingen vi (MWR) skall anordna där kommer den förhoppningsvis vara klar!!

var det du med den "gula" hästen? (glömt va färgen heter :o ) ?
vi kom till dannero 20min innan klassen startade, då var han full i spån i svansen, och vi skulle hinna startanmäla osv osv.. tog över 30minuter extra att åka än vad vi räknat med.. hade tänkt köpa regelboken innan och kolla exakt vad som gällde.. så jag fick hjärnsläpp och stog bara still :mad:
Han var lite spänd i WR, och när han snubblade på bommen kostade det en 1placering (fick -1p jag å ettan hade samma poäng, fast hon hade inga straff å då vann hon) och det var lite surt! fast nådde mitt mål iaf med att få högre poäng än förra gången ;)

förstår att underlaget blir lite si å så, men ju mer det används, desto bättre brukar det bli :D och lekplats såg jag ingen :o

skulle det bli ngn mer tävling denna månad där? hörde inte riktigt vad de sa i speakern, det var lite svårt att höra... (hörs säkert helt perfa nästa gång!)

Men gick de bra i de andra klasserna då? var de fler från WINN som var och tävlade?

Själv så var jag på träning i går... :)

Katarina Wassbrink och Nellie Vann Trail D och Pleasuren(?) och 3a i Riding

Git Burström och Jojo kom 8:a i Horsemanship (?) och bland de sista i Riding..

*** Fager placerade sig vet jag inte än...

Jag kom 5:a i Showmanship at halter, 2a Riding (mönster 9) 9a trail (han ville inte alls) och diskad i reiningen ;)

Hade fullt upp att springa hit å dit å hinna slänga i mig lite mat.. trots att jag var där mellan 9.40 till 6-7 nånting så hann jag inte se så mkt så som vi irrade omkring :p

resultaten ligger ute på mwr's hemsida.

näe, jag hade det bruna stoet (med silvergrimma och vit bläs) kom 4:a i showmanshipen.
Grattis till 2:a platsen i WR, det såg riktigt trevligt ut!!

High Coast Western Games kommer att vara där 21-22/7. distriktsfinalen i allsvenskan kommer bla hållas där!

Jag måste bara säga att jag tyckte underlaget i ridhuset var kalasbra, hade inga problem med underlaget. Toppen bra ställe att ha tävling på.

det var jättebra på morgonen, jag startade i sista klassen, sista startande och det var då det var tuuungt som attan.... innan jag gick in va hästen pigg och bockade och jag var tvungen att säga "till" för han ville inte stanna, efter ritten var han helt slut :crazy:

idag har vi tränat möster 11 men då det var vatten på banan gick Alazzi som en kratta :smirk:

Jag vet inte hur många gånger vi red genom vatten plörna men lik förbaskat så började han tjorva över dom , ta jätte skutt, byta, stanna osv.
Och en ny grej varje gång så att vara förberedd på vad som väntade var för mig en omöjlighet.

Men men snart ska ni få vårat bidarg, ska bara hitta en frivillig filmare :D

Hugg tag i första bästa filmare så blir nog det här kanon! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka