Utländska stamtavlesidor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fridis78
  • Startdatum Startdatum
F

Fridis78

Här i Sverige finns det ju ett antal officiella och privata internetsidor med hyfsat omfattande stamtavlesamlingar som har varit till stor hjälp i mitt sökande efter mer info om mitt jobbs gamla och nuvarande ridskolehästar.

Dock har det ju genom åren förekommit ett ganska stort gäng importerade hästar och jag undrar därför om någon har tips om utländska stamtavlesidor, både sådana från avelsförbunden och privata, som kan anses motsvara de största svenska sådana? Jag är inte intresserad av sidor som kostar pengar, där går gränsen för mig.

De länder jag är främst intresserad av är Danmark, Tyskland, Polen, Belgien och Holland. Vet att det finns en holländsk sida där man kan söka efter holländska varmblod, och allbreed pedigree har jag också koll på, så just de sidorna behöver jag inte tips om ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 447
Senast: dobbis
·
Avel I mitt stall finns en jättefin valack, av halvblodstyp, som lite skämtsamt brukar kallas "Dressyrkungen" för att han, trotts att han är...
Svar
8
· Visningar
3 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar