Utländsk import

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Whiplashr
  • Startdatum Startdatum
W

Whiplashr

Går det att hitta stamtavlor tro om hästen är importerad?
En häst på ridskolan jag rider mkt har inga andra uppgifter än "Tysk import" och skulle jättegärna vilja veta lite mer var hon kommer ifrån, eftersom hon är en korsning. Går att att söka på någon tysk sida tro?

Sv: Utländsk import

Det är nog näst intill omöjligt att hitta något genom att söka på sidor med stammar på nätet. De är ju för det mesta indelade efter ras och på en korsning kanske man inte ens vet mellan vilka. Det är ju inte heller säkert att det namn som hästen har idag är det namn den haft från början. Nere på kontinenten är vanligt att hästar byter namn.
Så störst chans att kunna spåra något om henne är nog att börja spåra var hon kommer ifrån. Först då var ridskolan har köpt henne och så vidare tills man om man har tur når någon i Tyskland.

Okej .. då vet jag. Hon heter Loona 38 på passet, är det relevant? Själva numret då alltså.
Nej hon är inte brännmärkt..

Har hon ett nummer efter sitt namn är hon troligtvis tävlad i Tyskland. De får då ett nr efter sitt namn. Men annars är passet blankt alltså?

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 858
Senast: Ninnurur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 438
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka