Utlandsflytt med hund ? nån kunnig ?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare minna_mook
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 809
M

minna_mook

Min svenskreggade hund och jag har flyttat till norge permanent och hon ær fortfarande svenskreggad + førsækrad i sverige.

Nu skulle jag vilja att hon blir registrerad i norge istællet och førsækrad hær. Før jag antar att jag måste det nær vi bor hær ? Eller går det att ha kvar henne sv.regg ? I så fall - gæller hennes førsækring hær ? :confused:

Nån som gjort nån liknande utlandsflytt med hund ? førsøker få svar från vet. och myndigheter men får ingen direkt hjælp ... :crazy:

Sv: Utlandsflytt med hund ? nån kunnig ?

Bäst svar för hur din försäkring täcker i norge får du från ditt försäkringsbolag.
Om du hellre vill köpa försäkring i norskt bolag, får du höra om du bör registrera hunden i norge eller ej, men tror att det går bra utan.

Senast ändrad av en moderator:

Du kan ju ha henne svenskreggad, men då kan du inte ställa ut eller tävla i norge med henne.
För att regga om, så aks hennes stamtavla skickas till NKK för att bli omreggad och på deras hemsida bör det framgå vilken blankett du ska fylla i och skicka in med stamtavlan. Om inte, så ring dem och fråga!

Ang. försäkringen så är det enklaste att ringa ditt f-bolag och höra med dem.

Jag är i lite samma sits fast jag har flyttat till Danmark.

Ang försäkringen så är det i alla fall så att har man AGRIA så gäller inte försäkringen vid långvarig vistelse utomlands utan man måste försäkra hunden i landet man bor i.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka