Utlands jobb

M

martina

Vill gärna höra av er som åkt över en tid till ett annat land och jobbat på hästgård. Gärna Spanien.

Jag behöver ha reda på så mkt information som möjligt. Om vart Ni vände Er.
Turistvisum.
Tjänsteledighet.
Försäkringar.
Flyg.

MM mmm Berätta allt

Ska nämligen ut i vida världen men behöver lite kött på benen.
PM:a gärna.

MVH Inna :bow:

Sv: Utlands jobb

Jag var i usa i 2 omgångar, 3 månader var gång!
Åkte dit på turistvisum som endast gäller 90 dagar. Eftersom jag då var under 18
kunde jag inte åka dit som au pair, vilket hade gjort att jag fått stanna där en längre period.
Hade gått första året på gymnasiet och tog ett sabbatsår! snabbt och lätt :idea:
Försäkringen vet jag inte så mycket om faktiskt... Vanlig reseförsäkring gäller endast
i 60 dagar eller något liknande så vi fick ta en liten extra föräkring på de resterande dagarna!

Mitt livs erfarenhet! Hade turen att jobba på en dressyr farm där jag och familjen bode.
Jag blev behandlad som deras extra dotter och jag älskar dom fortfarande jättemycket.
Kan inte beskriva hur mycket jag lärde mej under denna perioden.
Mycket slit och tungt jobb och man fick verkligen veta att man levde! Men tar man emot
erfarenheten så hjälper det en 100 gånger i resten av livet!

Hoppas det går bra för dej!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 595
Senast: Araminta
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka