Z
Ziemona
Min nyinköpta fyraåring har insett att man med lätthet kan hoppa över 1.30 staket med el. Vi har nu funderat på att bygga sk. hingsthage, men den "färdiga" som finns att köpa är "bara" 1.80 hög. Jag har sett hästar hoppa 1.80, borde då inte skaderisken vara jhättestor om hon försöker hoppa över ett sånt staket eftersom det är rätt stor risk att hon slår i? Vad för staket är bäst till en sån här häst? Hon måste ju f¨å vara ute lite iallafall, och utan att skada sig. Det är inte så att vi har klen el eller dåliga staket, utan hon visar bara att hon är hopphäst
Några råd? Situationen är ohållbar eftersom hon kommer att skada sig och kanske även någon annan om hon kommer ut på vägen.
Kanske ska bygga murar runt hagen med små fönster i?
Har kollat när man är ute och kör, och då verkar det inte vara fler än jag med detta problem eftersom alla kör med vanliga staket och deras hästar är iallafall kvar innanför staketet....
Några råd? Situationen är ohållbar eftersom hon kommer att skada sig och kanske även någon annan om hon kommer ut på vägen.
Kanske ska bygga murar runt hagen med små fönster i?
Har kollat när man är ute och kör, och då verkar det inte vara fler än jag med detta problem eftersom alla kör med vanliga staket och deras hästar är iallafall kvar innanför staketet....