"utfodringsgrind"

S

shakespearesister

Hej!
såg en gång en annons för tidsinställda grindar som öppnade sig ett visst klockslag för utfodring, men jag kan inte minnas vad dessa hette eller vad man får tag i dem? Är det ngn som har sådana "utfodringsapparater" och hur fungerar dem? Var kan man köpa dem?

Mvh /Lisa

Sv: "utfodringsgrind"

åå vad praktiskt att ha, om man t.ex. jobbar under dagen och "bara" är hemma under morgon- och middagsfodringen! inte behöva fixa nån som fodrar då. :P

*KL*

Borde det inte gå att göra något liknande hemma som inte är lika dyrt??

Jag har också en Buffégrind. Köpte den nu i höst och den kostade drygt 1800 kr. Den andra som går på vanlig el var billigare. 1200 kr tror jag. Batteridriven funkar bättre för mig då hagen ligger långt från stallet. Man slipper kablar och annat. Vi har även ganska ofta elavbrott där jag bor.
Den funkar i alla fall perfekt.
Skönt att slippa känna stressen att medhjälparen som visserligen är oerhört snäll och hjälpsam, men aldrig riktig kunde sköta tiderna. Förmiddagshöt kunde serveras mellan 8 och 13 beroende på hur h*n jobbade. Nu får de kl 11 varje dag.

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 774
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 866
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar