Utfodra avvant föl/åring

Sv: Utfodra avvant föl/åring

Fick hem min -12:a för några veckor sedan. Hon får fri tillgång på hösilage och jag kompletterar med krafft fölpellets, en skvätt betfor och mineraler för att få till alla värden rätt, vi har tyvärr ett hösilage med lågt proteininnehåll så kraftfoder var ett måste.

Mitt största problem är att hon vägrar äta mineralerna :/

fibergi har ett koncentrat müsli som innehåller alla mineraler o vitaminer. Har aldrig varit med om att nån häst har ratat det

Kan inte annat än hålla med! En billig peng för att slippa fodra i blindo under hästens absolut viktigaste tid näringsmässigt!

Skulle också gärna vilja ha analys. tyvärr så har jag bara 5 fyrkantsbalar av hösilaget kvar och då känns det lite bortkastat att ta analys. Sedan får det bli hö. Får väl ta analys på det beroende på hur länge hösilaget räcker.

Jag har ett litet problem...Min åring är varm i hovarna ibland. Bara vissa dagar. Jag tog bort kraftfodret för att se om det blir någon skillnad och hon är bättre men inte helt bra. Kan det vara en reaktion på foderomställningen? Jag misstänker att jag har mer protein och energi i mitt hösilage än vad uppfödaren hade. Kan föl ha varma hovar i bland när de växer?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka