Utflyttningspresent

Flavor

Trådstartare
Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som frågade om jag behövde lakan eller något, annars går det till second hand. Blev chockad av allt fint jag fick, två nya täcken, dubbla påslakan sett i två olika färger, gardiner, en helt ny servis jag kollat på själv, handdukar mm.

Har funderat på att baka något men vet noll om ev allergier, och råd att köpa nått har jag inte direkt. Däremot har jag ett gäng små paprika plantor, kan man ge bort det (paprika vet jag hen äter) med ett handskrivet kort typ? Eller är det för lite?

Snälla ge mig tips på vad man kan ge till en granne man uppskattar enormt men inte vet mycket om så sett.

Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som frågade om jag behövde lakan eller något, annars går det till second hand. Blev chockad av allt fint jag fick, två nya täcken, dubbla påslakan sett i två olika färger, gardiner, en helt ny servis jag kollat på själv, handdukar mm.

Har funderat på att baka något men vet noll om ev allergier, och råd att köpa nått har jag inte direkt. Däremot har jag ett gäng små paprika plantor, kan man ge bort det (paprika vet jag hen äter) med ett handskrivet kort typ? Eller är det för lite?

Snälla ge mig tips på vad man kan ge till en granne man uppskattar enormt men inte vet mycket om så sett.
Så länge du håller dig borta från nötter (och ev mandel) kan du nog chansa på att baka något. Det blir säkert jätteuppskattat att du har ansträngt dig och tagit dig tid :) !

Så länge du håller dig borta från nötter (och ev mandel) kan du nog chansa på att baka något. Det blir säkert jätteuppskattat att du har ansträngt dig och tagit dig tid :) !
Jag vet ju inte hur det är med gluten osv. Men jag kanske ska chansa iaf, om jag får säga det själv bakar jag ofta väldigt gott bröd.

Jag själv skulle bli jätteglad över en sån gåva iaf.

Får klura på det. Har du något tips på nått enkelt att baka?

Mitt bröd jag brukar göra låter jag kalljäsa helst någon dag.

Har tagit undan tre plantor och satt i en terakotta kruka. Så hen kommer få den plus ev bakat bröd, får se vad jag orkar få ihop.

Paprika plantorna är från en planta jag fick sommaren 2022 och gav frukt genom hela 2023 och genom sommaren 2024. Blir små snack paprikor typ, den dog torkdöden i somras

Tänker att man ofta har hjälp med flyttar så om grannen skulle äta glutenfritt så kan någon annan få:D
Låter jättefint med bara plantor annars, klart grannen blir glad av gesten :heart

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
3 013
Senast: Takire
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 187
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 019
Senast: QueenLilith
·
B
Övr. Hund I morse när jag skulle gå till min bil som stod på gatan mötte jag grannen och hennes två hundar (kopplade). Det är ca 2 m mellan mig... 2
Svar
25
· Visningar
3 096
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saab ?
  • Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • Sommartid

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • chimera/chimär
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka