Utetäcke för häst som är liten framtill

Sv: Utetäcke för häst som är liten framtill

Jag blir ju tokig. Nu har jag testat ett täcke till. Försäljaren rådde mig till att välja detta istället för deras andra eftersom detta jag köpte var "tightare i bogen". Det var ju bara det att det satt uruselt... Det översta knäppet i bogen satt rakt över/något under bogspetsen och sen hängde resten av framdelen under den kraftigaste delen på bogen helt fritt..

Jag kan ge mig tusan på att det skulle bli skav. Jag blir så trött på sånt här. Snart tror jag att min pålle får klara sig med sitt tunna bucastäcke i ur och skur :crazy:

Det är ju inga byxor han ska ha på sig :rofl:

Jag förstår inte hur du menar?

Framför manken till mitten på bringan, längs med bogmuskulaturen :) Så mäter du samma sträcka på täcket. Halslinningen brukar jag skriva, blir så snurrigt när man diskuterar täcken med hals annars - halsen (halstäcket) är på gränsen till liten men halslinningen på gränsen till stor , då gör man sig bättre förstådd. Nu skrev jag bara hals när vi inte pratade om halstäcken, sorry :o

Ja, jag får kanske mäta och se. Sen är det kanske bara att ut och känna/mäta i affärerna. Men sen är det ju skitsvårt att se i affärerna hur skurningen ser ut.

Fast det var faktiskt ett täcke med hals, men den fula (svordom svordom) halslinningen var ändå för stor och i halsen hade jag fått plats med två hästhalsar :d

Lägg ut dem platt på golvet o mät :D Så gjorde jag tills jag hittat alla modeller jag ville ha :p

Liknande trådar

Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
998
Senast: Kirre
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 122
Senast: Claraclara
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 620
Senast: Gunnar
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 370
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka