Sv: Utekatter?
Men jag beskrev situationen som med största säkerhet skulle uppstå om jag släppte ut Yoga och Abbie.
Men jag beskrev situationen som med största säkerhet skulle uppstå om jag släppte ut Yoga och Abbie.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MissFideli skrev:Men finns det då egentligen nåt optimalt liv? En katt som inte vet nått, mår ju säkert prima ändå. Den är oftast lika lycklig som en katt som är ute.
Så du kan ju egentligen inte säga att dina mår bättre, det är bara ett antagande DU har som DU tror. Mina raskatter verkar inte må sämre än huskatten jag har. Huskatten är utekatt, kommer och går som hon vill i den mån det är möjligt i en hyreslägenhet. Raskatterna är endast inne, med tillgång till balkongen när det är tillräckligt varm att ha dörren öppen. Trots detta är huskatten den som jag skulle tippa är olyckligast, eftersom hon inte är rumsren.
Jag behöver inte försvara det sätt jag håller katter på (dvs inne och kontrollerad utomhusvistelse) eftersom jag anser att det är det optimala och det lider ingen nöd på mina katter
Sol skrev:Och jag kan då inte sluta fundera på varför ni har ofullständigt vaccinerade kattungar utomhusEller varför du sätter flera katter på p-piller när det endast är en du vill ha kattungar på
![]()
Enya skrev:Nej, jag kan inte ett dugg om raskatter, mer än det folk har berättat om sina guldklimpar. Tex Alexandra W om sin siameshane. Jag har läst en del här på detta forumet och har förstått att för en raskattägare så är inte en bondkatt något värd.