Utekanin inne på sommaren?

Sv: Utekanin inne på sommaren?

utekaniner ska ju som bekant inte vara inne på vintern, men på sommaren går det utmärkt!:)

Tack! ^^, Hehe, det står ju typ överallt att utekaniner absolut inte får komma in under vintern! :)

Anledningen till att utekaniner inte ska tas in på vintern är ju att det blir för stora temperaturskiftningar (ex -5 ute till +20 inne, blir ju 25 graders skillnad).
Men på sommaren är det ju i princip lika varmt ute som inne. ^^

Jag låter mina kaniner springa inne ibland även på vintern(har två som älskar att springa inne på rummet) Men såfort de blir för varma och slänger sig på sidan så plockar jag ut dem igen :) På sommaren däremot är det toppen att plocka in kaninerna för oftast är det svalare inomhus än utomhus när det är som varmast ^^

/Anna

Man kan ha ute kanier inne på sommaren men på vintern är det max 20 min man kan ha dem inne men bäst e att inte ta in dem alls :)

Då kan de säkert bli köldchockade lr ngt när de helt plöstligt kommer ut i kylan igen :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 135
Senast: Santoxen
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två hästar dödades i en vargattack i Norrtälje på onsdagseftermiddagen. Nu rekommenderar länsstyrelsen alla djurägare i området att...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama