T

tamsan

Har ni era hästar fortfarande ute dygnet runt eller har ni stallat in dom?
Min kommer in om 2 veckor.:angel:
 
Sv: Ute?

jag har mina två ute än. och så får det vara så länge vädret tillåter!
 
Sv: Ute?

Mina går ute fortfarande. har inte haft någon anledning att stalla in då vi haft så fint väder.
Några nätter har de stått inne då det varit regnigt och blåsigt, så jag "hattar" lite så här på slutet. Jag har eget stall så det är ingen annan som drabbas av mitt "hattande" i alla fall.:smirk:
 
Sv: Ute?

Min går bara ute på dagarna, men kommer inte in förrän vid 20-21. Hon behöver stå inne för att vila ordentligt.
 
Sv: Ute?

Mina går fortfarande ute dygnet runt. Det kommer de göra så länge vädret tillåter (förhoppningsvis så länge som möjligt).
 
Sv: Ute?

mina går fortfarande ute så länge vädret tillåter...
när det börjar dra ner mot nollan och det blir blåsigt och regnigt så ska jag börja stalla in dem.
det är en 4,5 årig ridponny valack och en 1 årig arabhingst.
 
Sv: Ute?

Jag tycker att det beror lite på hur mkt man tränar/tävlar sin häst. Det är ju jätte gott väder ute på dagarna men nätterna börjar bli kalla... jag själv tar in har gjort det i ca tre veckor... :)
 
Sv: Ute?

Min och polarens häst går ute ännu och kommer så att få göra fram till nov-dec nånting beror lite på väder och vind....
 
Sv: Ute?

våra är tyvärr installade, men de får gå ute så mycket som möjligt...!
står absolut inte inne på e.m.
 
Sv: Ute?

mina hästar går fortfarande ute och jag tar in dem på dagen för sköta om dem och ävenuelt stödmatning.i hagen har dem fri till gång m hö.jag brukar ha mina hästar ute året runnt men självklart blir det värsta vädret tar jag i dem
 
Sv: Ute?

Min häst går ute dynget runt, året runt, om han inte är väldigt svettig eller om jag har ridit och det är väldigt kallt, då brukar han stå inne. Men han tas aldrig in, när han inte är skadad eller sjuk. Vilket han inte än har varit. Men detta kan ju också bero på att han är en islandhäst ;)
 
Sv: Ute?

Mina går ute på bete än och de kommer komma in i lösdriftsdelen från 1:a okt.
 
Sv: Ute?

Mina 2 går ute på bete ännu. De står ute dygnet runt så länge vädret är bra.
Brukar försöka ha de ute till 1 okt.
Förra året sod domute till 15 okt.
Några - klarar dom allt. Värre med regnet.
 
Sv: Ute?

Våra går ute men får komma in en timma eller två mitt på dagen när flugorna och värmen är som värst, sommaren är ju tillbaka!! Likaså har de stått inne någon enstaka natt när det har vräkt ner regn:(
Annars så är det ute som gäller fortfarande, drar på det så länge som möjligt:)
 
Sv: Ute?

Ute, och säkert någon månad till. Iofs kan de gå in i stallet när de vill, så de får nog fortsätta tills det blir så kallt att vattnet riskerar att frysa. Eventuellt kommer jag även att koppla bort vattnet i gången och ha öppet året runt...
 
Sv: Ute?

Ute till månadsskiftet, sen vill jag ta in pga klippning och foder.
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Sirap
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp