Ute, inne, klippt...?

Sv: Ute, inne, klippt...?

Jag förstår din tanke, men hon behöver vara klippt när hon rids men naturligtvis inte tiden därimellan. Hon klipps för både sin och min skull: Jag vill ha en häst som går att rida fullt ut utan problem =helklippt då hon svettas ovanligt mkt. Hästen däremot "kan" inte stå inne, hon vantrivs ngt fruktansvärt, även om det bara handlar om ett par timmar för att torka. Kanske inte optimalt, men både jag och hästen är ju nöjda!

Sv: Ute, inne, klippt...?

Mina skär om hästen är ren, räcker mellan 3-5 helklippningar. Det handlar också om hur stark maskin man har, ju svagare desto mer stryk tar skären.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 959
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24