ute i natt-galen

E

ElinH

Har en häst inhyrd i mitt stall som ska gå ute om nätterna på bete from inatt.
Han går med en av mina hästar som gått ute dygnet runt varje sommar.
Har en fångis som går in om nätterna och en shettis som ska föla som också står inne i stallet nu.
Så dte är alltså bara två hästar ute.
min häst är kolugn för han gillar ju sommar och vet att då sover man ute på natten.
Men den här inhyrda hästen är just nu helt knäpp..tog in de andra för ca 30 min sedan.
han gnäggar och springer runt och kan absolut inte slappna av.
Min häst blir som tur är inte störd av honom, eller uppstressad själv.
Den galna hästen är import från holland och stått här sen i höstas, har alltså inte gått på bete här och vi vet ju inte om han gått i holland heller.
Nu till fårgan .
Hur länge ska jag låta honom hålla på ?
Han måste väl lugna ner sig??
Tycker att bara han varit ute en natt och sett att det är ok borde han väl förstå att det inte är farligt att de andra två går in och han och min andra är ute om natten.?
Han är inte flockledare utan tvärtom låg i rang..
Men detta är just nu MYCKET frustrerande.

Sv: ute i natt-galen

de går över, min förra häst va sån och skulle in kl 4 varje dag som hon gjort hela året annars blev hon helknäpp o sprang runt och stressa och gnägga hysteriskt..
men de gick över på någon vecka med henne, vissa tar de längre tid för o vissa kortare.

Sv: ute i natt-galen

ja alltså jag tänker så, det måste ju gå över!
Är dock jobbigt just nu, men han måste ju lära sig.
det är ju heller inte så att han springer runt helt hysteriskt så han kan skada sig utan han joggar runt och gnäggar typ var femte minut.
jobbigt men då får han hålla på då.
stackars grannar bara :angel:

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 607
Senast: Stereo
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 307
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar