Utdragen pälsfällning

A

Anna_H

En häst som har fällt i över två månader... vad kan det vara för fel med den? Normalt så tycker jag att de flesta hästar klarar av sin pälsfällning på ca 1 v, jag har ett sto som är 16 år som har blivit en riktig krabb och eländeshäst hon erlichiaehandlades i julas och avlutar precis sin konvalecenstid efter det (enl min vet. ca 6 mån innan man kan ställa krav på hästen).

Kan det här med pälsfällningen ha nåt samband med erlichiosen?
Jag vet inte i vilken ände jag ska börja nysta i det här?

mvh/ Anna H

min fjording har lit vinterpäls kvar fortfarande och min kompis 31åriga halvblod tappar fortfarand under magen, benen och på halsen.
så jag tror inte att det är något att bli orolig för?

Min häst har också fällt i ungefär två månader. Fäller fortfarande några strån. Inget jag oroar mig för :smirk:... Jag har aldrig varit med om att en häst fällt allt på en vecka!

Då kanske jag oroar mig i onödan... hoppas det. Men det är konstigt ändå tycker jag, hon fäller liksom fläckvis också.

Nåväl vi får väl se.

tack för svaren.
/Anna H

Mina har också fällt länge. Håller fortfarande på. Det tar ju lite tid för shettisarna förstås. Men 19 åriga hästen har fällt lite segt också.

mi ponny på 21 år har fällt all vinterpäls på halsen, men än är det mycket kvar på ryggen å rumpan. fast vi har juh ganska kallt här uppe än..
det tar rätt lång tid för mina pållar att fälla allt, försöker ge dem vitaminer osv, men jag vet inte om det hjälpr nåt`?

Hjälp din häst på traven-ge b-vitamin.Ju tjockare päls desto längre tid för fällning.Ju äldre desto mer resurser för fällning.Logiskt :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt 15-åriga sto har under de tre-fyra senaste dagarna börjat hosta lite smått, någon gång i början av ridpasset men även nu i...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Rubinen
·
Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 900
Senast: Fenestra
·
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 240
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix