fijja

Trådstartare
Idag blev min älskade princessa utdömd :cry:

Halt på alla benen i princip, allt verkar orsakas av hennes veka kotor i bak, trots specialskor och behandlingar blir hon inte bättre, bara värre.

Nu har hon stått i en liten hage, dock med ett trist sällskap, så hon ska hålla sej still hur länge som helst, ändå får hon bara ondare och ondare :cry: Hur länge står man ut? :cry:

Jag har lovat henne att slippa lida i onödan, nu börjar det kännas som hon gör det :( Jag vill åka till varenda klinik i hela sverige, men är det värt det?

Älskade

15354352.jpg

15354353.jpg

15354354.jpg

15043282.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/13210000-13219999/640x480/13214019.jpg

Sv: Utdömd

Om jag skulle vara du skulle jag låta hästen somna in för gott.
Du har gjort allt du kan och det är det enda hon kan begära. Att få springa på trapalandas evigt gröna ängar verkar som den bästa utvägen.

Det är ett hemskt beslut att behöva ta, och det är bara du som ägare som kan ta det.

Men tänk efter: Hur är hennes livkvalite? Får hon vara den hästen hon egentligen är, eller snare, kommer hon kunna bli det igen?

Jag tycker, om en häst har ont, och inte får vara häst..Så är det kanske bättre att dom får somna in...Beroende så klart på diagnos osv..

Men du känner i ditt hjärta när du egentligen vet att det är dax..Men jag vet hur svårt det är..

Hoppas du hittar ditt svar!

*styrkekramar*

Lider med dig!! Var med om en avlivning i våras o det var bland det jobbigaste jag varit med om. Men benet var avsparkat o hon led fruktansvärt så inget annat att göra. hon fick somna i sommarhagen. Finns inget jobbigare än att ta ett sånt tungt beslut. I mitt fall var det dock ganska glasklart. Tyvärr kan jag inte råda dig till något, det är endast du som ska/kan ta det beslutet. Tänker på dig o din Pricessa!!

svar till alla!

Jo jag känner nog att det är dags. Och jag veterinären jag hade på kliniken känner jag stort förtroende för.
Hästen i fråga ser ju fortfarande glad och pigg ut trots allt, och jag vill verkligen att hon ska få lämna livet just så. :cry:
Men man läser ju om alla dessa t-märkta hästar tillexempel som blir friska igen, är ju rädd att jag tar bort henne fast hon kunnat bli bra. Men risken att hon blir helt bra är otroligt liten, och en otroligt lång konvalecent, och hon trivs inte att bara stå och vila. Att se henne i en liten platt hage i ett år till känns omöjligt.

Jag tror att det bästa du kan göra är att ta bort henne.
Ett tungt beslut som jag själv har tagit en gång och snart måste göra det igen. :crazy:
Men låt henne slippa lida är nog det enda råd jag kan ge.
Ett liv av behandlingar, boxvila och vila i småhagar passar väldigt få hästar.

Ja, allså..man får ju se till livskvaliten, och vad e det för liv för en pigg häst att stå så länge, och inte ens SÄKERT bli frisk?

Du ska prata med veterinären, be om en ärlig diagnos, och sen får du ta ditt beslut utifrån det. Jag vet precis hur det är.

Var med och tog bort en av ponnysarna på mitt jobb häromdagen..Det var tungt,mkt mkt tungt, han var pigg o glad, och åt..men kunde inte längre rulla sig i hagen, eller lägga sig ner, för då kom han inte upp. Vi fick hjälpa honom x antal gånger med traktorn..Gammal herre. Hans livskvalite, hans liv som häst, var ju inte drägligt när han inte längre kunde göra det som hästar ska kunna göra.

Så han fick somna.

Livet är hårt, men i slutändan är det djurets bästa som räknas. Följ din känsla!

Tack alla

Nu blir det så att hon får somna in. Pratade med uppfödaren i dag och hon höll med mej fullständigt. Kändes ju bra iaf.
Dröjer ju ett par veckor iaf och ska ringa veterinären i morgon och be om finadyne eller ngt så att jag vet att hon är smärtfri sista tiden och då kan jag ta henne på promenader och så.

Känns ju hemskt :cry:

Liknande trådar

Övr. Katt Klippte klorna på kisse i dag. Då märkte jag att ett av juvrena var lite svullet och det vätskade lite. Bakom 'vårtan' så känner jag som...
Svar
12
· Visningar
4 499
Senast: MissFideli
·
Avel jag funderar ju fram å tillbaka på vilken hingst jag ska ta till mitt sto. don romantic kom jag fram till att jag gärna skulle...
2
Svar
24
· Visningar
2 650
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka