Om jag skulle ta en svensk hingst??

Sv: Om jag skulle ta en svensk hingst??

bocelli nämndes tidigare i tråden. halvsvensk på mammans sida då, eller är jag ute och cyklar?

vad tror ni om honom?

min vän har ett hingstföl efter honom född detta året. han ser väldigt fin ut!

hur gamla är hans äldsta avkommor?

Bochelli har svensk morfar och fullblodsmormor, men eftersom hans pappa är utländsk räknar jag inte honom som svensk. Jag har också sett trevliga avkommor efter honom men jag skulle inte välja honom om jag ville ha en allroundhäst eftersom han har så låga hopppoäng.

okej, då är han alltså mer dressyr än allround.

vet du några hingstar-svenska som halvsvenska som är allround förutom dom du redan nämnt?

sedan en annan sak jag tänkt på, som inte alls har med de svenska hingstarna att göra. don romantic och painted black II, är det någon större skillnad på de hingstarna?
jag tycker båda de hingstarna ser trevliga ut!

Den enda helsvenska jag glömt är Impuls, men han hade problem med fertiliteten under årets säsong och dessutom har han Chapman till morfar.

Halvsvenska, d v s de från gamla svenska mödernelinjer men med importpappa
Bochelli
Channon
Chess
Dirco Hästak
Feliciano
Hamilton (importerad pappa, morfar o mormorsfar men från en mkt framgångsrik stofamilj vad gäller hopp- och fälttävlanshästar)
Hip Hop
Maraton
Niklas
Qalle
Walliant
Warsteiner
Charon
Double Diamond II
Fetcher N
Niveau

Jag vet inte så mycket om Don Romantic och Painted Black II så att jag kan uttala mig.

Jag är väldigt förtjust i Gigolo (e. Guinness-Hertigen). Skulle gärna använda honom själv om jag hade ett sto som passade. Han är inte så stor, 162 cm (på hemsidan står det 165 cm:confused:) o är väl mer dressyrinriktad. Hoppade dock inte så pjåkigt på sitt bruksprov, 7-8.

Fast Guinness-Hertigen borgar väl knappast för lugnt temperament?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Avel Tänkte betäcka mitt irländska sto till våren, hon är född 2011 och tanken är att ta ett föl nu, rida vidare på henne och sen avla lite...
Svar
16
· Visningar
4 027
Senast: Novali01
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 542
Senast: Unafraid
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka