Utbildningsnivåer på KWPN mf. hästar

S

Seize the Day

Jag undrar vad utbildningsnivåerna för holländska hästar KWPN mf. motsvarar i höjder? Vi har ju (fd.) LC= 1.00m, LB= 1.10m osv.
B-springen= ?
L-springen
M-springen
Z-springen
ZZ-springen
National springpaard
International springpaard

Sv: Utbildningsnivåer på KWPN mf. hästar

Har en kompis som hade en häst som gått Z2 vilket tydligen skulle motsvara 130. Fast Z2 är ju inte med på din lista, vet inte om det är samma som ZZ eller nåt kanske..

Hej! Om ni inte fattar vad jag menar så kan ni kolla själva på www.paardenfokken.nl När sidan kommer fram så klicka på: zoek een paard , naam van het paard: t.ex: Irco Marco klicka på zoek. Då kommer info om honom fram, om man då klickar på Wijzig gegevens så kommer mer info fram, vid Sportprestaties finns dessa rullgardinsmenyer (där i hans fall står International springpaard) som jag undrar vad utbildningsnivån/tävlingsres. motsvarar i (meter) höjd. :confused: Detta kanske blev ännu luddigare än mitt andra försök att förklara. Mvh Camilla

B-springen = 100
L-springen = 110
M-springen = 120
Z-springen = 130
ZZ-springen = 135
National springpaard = elit
International springpaard = internationell nivå

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 564
Senast: Kirie
·
Avel Sitter och tittar på ridponnyhingstar utomlands och behöver hjälp med översättningen av klasserna. Vad menas med: ZII-dressuur...
Svar
7
· Visningar
1 120
Dressyr Nu har vi en presentationstråd med en massa söta, fina ponnier - dags o presentera storhästarna kanske? ;) Namn, stam, ålder, höjd...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 020
Senast: soffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar