Utbildningar hund

Lejonelle

Trådstartare
Funderar lite på studier, något hundrelaterat. Det finns t ex ett par olika utbildningar till hundskötare/tränare på olika folkhögskolor. Etologikurser på universitet. Diverse privata utbildningsföretag.
Det behöver inte prompt leda till något yrke, men ska vara kul och utvecklande. Några tips?

Jag har läst etologi genom LiU, roliga och enkla kurser. Så det kan jag rekommendera!

Jag börjar en "tränarutbildning" hos ett privat företag nu i mars, som sträcker sig över ett år :) 4 hela helger + hemuppgifter utöver det. Man kan välja om man vill diplomera sig eller inte efteråt.
Jag är superpepp på att lära mig mera om inlärning, både teoretiskt och praktiskt, och hur man optimerar och utvecklar den beroende på vad man har i kopplet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: Petronilla
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 027
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 240
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 430
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar