Utbildning av häst för försäljning

S

Spider84

Vad är standard om man har en häst i utbildning för att den senare ska säljas (säljs från det stället om möjligt).

Givetvis betalning för utbildningen och uppstallningen, men hur gör man med själva försäljningen?
Är det skillnad om den säljs via utbildarens kontakter eller ägarens?

Ni som vet får gärna berätta!!

Sv: Utbildning av häst för försäljning

Har ingen egen erfarenhet, men har sett att en del kör med två olika varianter. Antingen en högre månadskostnad och sedan inga procent på såld häst. Eller lägre månadskostnad och sedan procent på såld häst.

Personligen kan jag tycka att om hästen står till försäljning så har det ingen roll genom vems kontakter den säljs.

Sv: Utbildning av häst för försäljning

Hej!

Jag har lämnat bort en häst på försäljning.Jag betalade en månadskostnad på 5000+moms.Ingen procent.Och det spelade ingen roll vems kontakter det var som till slut sålde hästan.

En kompis till mig lämnar aldrig bort sina hästar,men hon ger ALLA inklusive kompisar/tränare/grannar 10% på köpesumman i förmedlingsarvode om ens kontakt köper någon av hennes hästar.Det blir en slant då de går för mellan 200-300 000 + moms....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 598
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 138
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama