Ut och gå!?

S

SMJS

När rekomenderar ni att man börjar gå ut och gå med en liten phalenevalp? Och hur länge? Nu är han exakt 8 veckor och 5 dagar, men får bara springa lös på gräsmattan (och i skogen bredvid gräsmattan. :angel: )

Vill så fort som möjligt börja "social-träna" han, men vill heller inte göra något för fort, (tänker på om han kan få några höftskador osv i framtiden)

Han är halsbandsvan och nästan helt koppelvan, biter bara lite på kopplet men då säger jag strängt nej och så fortsätter han gå, men har bara "övat" detta utanför dörren nån minut då och då.

Sv: Ut och gå!?

Tycker inte du ska ha koncentrationen på att gå ut och gå med honom...

Jag hade (men du gör ju som du vill) lekt med honom på gården och i "eran" skog, en valp behöver itne så mycket för att bli trött. Sedan hade jag tränat med kopplat på gården och tagit med valpen till ett fåtal platser för att träna miljö. Kanske åker ni till BHK (när han är färdig vacc.) och kollar på nån aktivitet, är hemma vid bekanta och så...

En valp behöver inte promenader när den är liten, den är så lätt att aktivera ändå.. :) hoppas du blev nå klokare ;)

Sv: Ut och gå!?

Vill så fort som möjligt börja "social-träna" han, men vill heller inte göra något för fort, (tänker på om han kan få några höftskador osv i framtiden)

Om valpen inte klarar smårundor kommer den inte bli långlivad hur eller hur. Då skulle den ha extremtaskig fysik.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka