Usch vad besvikna vi blev... :(

Fibusen

Trådstartare
Hittade vårat drömhus,vi har försökt fått tag på mäklaren halva dagen i dag för att kunna lägga vårat bud,vi har kollat upp olika besiktningsfirmor inför överlåtelsebesiktning,och allt är klart med lånelöfte,jag har tagit ledigt från jobb för att kunna gå på visningar,och för att hinna in till banken då säljaren ville ha en snabb affär,så vi la verkligen på ett kol. Sen ringer han nu på kvällen och säger att dottern till säljaren vill köpa huset istället.... :( Hon kunde inte kommit på det tidigare? Säljaren bör ju ha diskuterat detta med dottern innan man tar ut en mäklare och fixar allt inför kommande försäljning,då borde väll dottern ha kunnat be om tid tex för att fundera på ifall hon ville fundera på köpa det själv innan det läggas ut?!

Blääää vad nedstämda vi är,vi som tänkte börja våran semester som husägare.... :cry:

Fy så trist :down:.
Det verkar vara ett mer eller mindre kaos vid husförsäljningar nuförtiden, men dottern i ert fall kunde ju ha agerat lite snabbare kan man tycka :mad:.

Nej usch vilken besvikelse, jag förstår verkligen att ni är nedstämda men jag hoppas det snabbt kommer ett nytt intressant hus för billigare pris med bättre läge och bara skriker att det vill ha er som ägare och att det blir en smidig affär så ni sen kan tänka att det var kanske meningen.
Dålig stil av säljaren, riktigt trist!! :banghead:
Tycker ni kan krypa ner i soffan och mysa och äta något gott tröstgodis.
*peppdansar* :bump::banana::bump:

/hallonsaft som med är nedstämd men pga. tekniska problem som jag inte får ihop.

Känner bara "Förbannade jävla kärring!" :rage:

:o

Säljaren hade dessutom erbjudit dottern att köpa huset tidigare i år när hon började fundera på försäljning,dottern kollade med banken och fick ok att låna,men sen tackade hon nej tillslut endå,så mamman kontaktade mäklare och satte ut huset på annons. Sen nu när vi vill köpa så ska hon ha det endå?! Fan,fan fan! :mad:

Hittade vårat drömhus,vi har försökt fått tag på mäklaren halva dagen i dag för att kunna lägga vårat bud,vi har kollat upp olika besiktningsfirmor inför överlåtelsebesiktning,och allt är klart med lånelöfte,jag har tagit ledigt från jobb för att kunna gå på visningar,och för att hinna in till banken då säljaren ville ha en snabb affär,så vi la verkligen på ett kol. Sen ringer han nu på kvällen och säger att dottern till säljaren vill köpa huset istället.... :( Hon kunde inte kommit på det tidigare? Säljaren bör ju ha diskuterat detta med dottern innan man tar ut en mäklare och fixar allt inför kommande försäljning,då borde väll dottern ha kunnat be om tid tex för att fundera på ifall hon ville fundera på köpa det själv innan det läggas ut?!

Det där har jag också varit med om. Jag tror som Gabbi att det kan handla om att de vill få det värderat, men att de redan har en tilltänkt köpare.

Blääää vad nedstämda vi är,vi som tänkte börja våran semester som husägare.... :cry:

Fy fan vad trist.

Jag har också blivit "blåst" på drömhuset, men då var det pga bankslarv och helt sjukt falsk mäklare.

Det kändes som att bli rånad på en dröm och det var verkligen skitjobbigt.

Hoppas ändå att det för något gott med sig i slutändan för er.

Mitt förra svar blev inbäddat i det rosa. Det här skrev jag i alla fall:

Det där har jag också varit med om. Jag tror som Gabbi att det kan handla om att de vill få det värderat, men att de redan har en tilltänkt köpare.

Mm, men att de inte är nöjda med en värdering som någon bara uppskattat, typ mäklare, utan för att övertyga någon; Kolla, vi HADE en köpare till det här priset. Jag trodde det inte först men ju mer jag tänker på det undrar jag om det inte var det vi råkade ut för med skilsmässohuset. Vem kommer annars på att man ska behålla dagen efter att man fått begärt pris?

Mm, men att de inte är nöjda med en värdering som någon bara uppskattat, typ mäklare, utan för att övertyga någon; Kolla, vi HADE en köpare till det här priset. Jag trodde det inte först men ju mer jag tänker på det undrar jag om det inte var det vi råkade ut för med skilsmässohuset. Vem kommer annars på att man ska behålla dagen efter att man fått begärt pris?

Det är ju fruktansvärt fult att göra så. Det finns dock prejudikat på liknande fall att skadeståndsskyldighet uppstår om en köpare lider ekonomisk skada av att köpet inte genomförs. När det inträffar så hoppas jag verkligen att folk inte drar sig för att begära skadestånd för omkostnader och annan skada.

Jag vet ju inte att det är så såklart, men tanken väcktes här på buke när det hände oss, och det är klart man går och tänker på det och undrar varför de gjorde så.

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
735
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: julgrisen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 834
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 180
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar