Usch, olycka!

Kellog

Trådstartare
Vilken morgon asså. jag ska som vanligt ta ut hästarna och allt går bra tills jag tar en av 4-åringarna. Den snällaste av dom som sldrig gjort något. Plötsligt stegrar hon sig och jag ser bara hovar, så jag går bakåt och då galopperar hon in i hagen. Jag ramlar omkull och sedan när jag öppnar ögonen så ser jag blod i ansiktet och på händerna, jag ställer mig upp och går till hästen och tar av henne grimskaftet.

Jag känner då att jag har ont i huvudet och märker att jag blöder, ringer ägaren till stallet så hon kommer och hjälper mig. Nu är det ganska bra, har fortfarande ont i huvudet så fick antagligen en ordentlig smäll.

Sedan är det dags för nästa sak, en av hästarna här är plötsligt blockhalt och har blivit sparkad under bogen av en annan häst.

Ja, ville bara prata av mig, ta det lungt med era små pollar!

Sv: Usch, olycka!

Uchdå det där lät inte trevligt. Hoppas du kryar på dig och det inte blir nåt värre med huvudet. Och hoppas också hästen blir bra!

Hej på dig!

Hoppas det blir bra med huvudet!

En olycka händer så fort...
Som en av treåringarna jag håller på att rida in fick nåt slags ryck härom dan, han flög plötsligt iväg och skickade ut bakbena och jag låg där med brutna revben...

Hoppas den halta blir bra oxå!

Kram

tack! Man känner att man har ramlat, för det gör ont i varenda muskel ruint halsen och i ryggen. Den halta hästen är bättre idag men fortfarande inte helt perfa. Ska se upp så det inte händer någon mer olycka idag (peppar, peppar ta i trä)

Neferra: Jo, det är helt sjukt vad saker händer snabbt. Man kan aldrig lita på en häst till 110% för man vet inte vad och hur dom tänker. Hur är det med dig nu?

tack! Man känner att man har ramlat, för det gör ont i varenda muskel ruint halsen och i ryggen. Den halta hästen är bättre idag men fortfarande inte helt perfa. Ska se upp så det inte händer någon mer olycka idag (peppar, peppar ta i trä)

Neferra: Jo, det är helt sjukt vad saker händer snabbt. Man kan aldrig lita på en häst till 110% för man vet inte vad och hur dom tänker. Hur är det med dig nu?

ja usch, hästar är hemska djur ;)

jovars, jag lever. fick jättestarka smärtstillande utskrivna men min mage tycker inte alls om dom så jag går på en mix av ibumetin och panodil... och det funkar ju sådär. men jag biter ihop och jobbar och rider och håller på. fy.

Usch så hemskt med smäll i huvudet. Där ser man hur snabbt det kan gå. Hur snäll hästen än är så kan det smälla till när som helst. Lätt att glömma att det är +500kg flyktdjur man har att göra med....

Jag tycker nästan du ska uppsöka läkare om du har ont i huvudet, halsen och ryggen.

Neferra: Ta det lungt bara! Och hoppas att du blir bättre!

Jag själv mår mycket bättre nu, hade lite dunkande huvudvärk från och till några dagar efteråt, men nu är jag helt OK igen.
Förra gången jag fick hjärnskaning så åkte jag hem från skolan, men blev såpass pigg så jag kubnde inte vila. Jag åkte då till stallet, jag klarade mig då och nu med. Sjukhus är det värsta jag vet, gillar inte alls att vara där så därför gör jag allt för att undvika att åka dit.

Hoppas det är bra med alla nu och att det inte hänt någon mer olycka!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 047
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 295
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 450
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 603
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt