usch o fy!

Minerva

Trådstartare
Va hos min moster idag..
vi satt på golvet och gullade lite med lilla kusinen i godan ro...
Min lillebror hade släppt ut deras katter och efter ett litet tag så hör vi världens skriik!! Lät som nån höll på att bli dödad!
Vi rusar till dörren för det är en katt som skriker!
när vi kommer dit ser vi en röd (ful va han med! brukar gilla röda katter men denna va FUL!) katt som står och kollar överraskat..
In springandes kommer storkatten (ja de har dålig fantasi på namn)
alldeles skakad, vi skrämmer bort den röda katten och går in..
Storkatten lägger sig under stolen i ett hörn och mjauar chockande..
efter en liten stund ser vi hur den röda katten kommer tillbaka så vi släppte in lillkatten med..
Usch! den där katten kommer antagligen bli en vildkatt eller nått, för ägarna ska flytta och moster min skulle inte bli förvånad om katten stannade kvar.
Det kommer att bli ett jävla hålligång om han blir kvar.. tyckte så synd om storkatten.
jag sa till mostern att om han blir kvar så tar jag dit hunna och låter dem springa efter katten för då blirne minsann inge katt kvar!

Usch det va så hemskt!!

ville bara skriva av mig lite

Sv: usch o fy!

Så du ska låta hundarna ta död på den?

Är katterna kastrerade?

Katter bråkar, så är det bara och det är värre om de inte är kastrerade.

Katter bråkar som sagt, alltid finns det en som är starkare än den andra. Det hade lika gärna kunnat vara storkatten som hade muckat med den andra, skulle du vilja att grannarna släppte sina ev. hundar på honom?
Är dem kastrerade? Fertila djur bråkar som mest.
Och jag kan säga dig att det som är hemskt, det är din sista mening i inlägget. Fy. :cry:

Nej nej kanske skulle ha skrivit "ironi" eller nått.. Nä kommer inte all släppa hunden efter katten..
Det va bara nått vi sa på skämt.. Nä usch skulle inte kunna förlåta mig själv om Ori kom med en katt i munnen helt söndertrasad :o

Visst kunnde det ha varit storkatten som muckat.. men denna gång va det inte det... hon va ju livrädd och den andra katten satt o typ hånlog mot oss :eek:
Om katten blir kvar efter att ägarna flyttar så måste man ju göra nått åt det.. för han kan ju inte bli vildkatt.. fånga in han o typ lämna honom till nått pensionat eller nåttt...

Förlåt för att jag gjorde er upprörda med vårat skämt :o

Prata med ägaren. Man kan ju inte lämna kvar katten. Hota med att anmäla dem och de vägrar ta med den.
Förstår mig inte på folk som kan lämna djur så bara, det är ju djurplågeri!
De kan väl hitta ett nytt hem åt den isf? Eller lämna in den på ett katthem eller om det inte finns nån annan utväg iaf låta den somna in i stället för att bara lämna den.

Folk alltså!
:mad:

Hmm.. om du skulle prata med ägaren och hota med anmälning om de lämnade katten kvar skulle de förmodligen ta sig med den och dumpa den senare där ingen visste vem den var. :(
Kanske kan du ringa något katthem i närheten och be om råd.

Ja blir den kvar efter flytt så kommer jag se till att den hamnar på katthem!
För allas trevnad (stavas??)

Ja blir den kvar efter flytt så kommer jag se till att den hamnar på katthem!
För allas trevnad (stavas??)

Bra att du gör det! Då förhindrar du att ännu en katt blir hemlös och ni slipper revirbråk hemma hos er. Förmodligen får katten det bättre på ett katthem än hos folk som är beredda att överge den när de flyttar. :mad:

Japp!
tkr det är så ansvarslöst att bara låta saker vara! och det är ännu värre att låta levande individer bara få stanna kvar utan nån som tar hand om den !!
Men vi får väl se hur det blir.. har vi tur så lämnar dem in katten, eller tar med sig den.. eller avlivar den.. vad vet jag.. Men blir den kvar efter flytten så blir det att skaffa kattbur och lämna in den !!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka