B
BebbeBaby
Jag har varit på släktträff denna helgen (lördag-söndag) & det var den värsta helgen i hela mitt liv. Med på släktträffen var min ena kusins 2 veckor gammal bebbe, hur grymt underbar & söt va inte den då. Givetvis satt jag & gullade med den en stor del av helgen, den va helt underbar, jag lekte även med dom 'äldre' barnen 1-7 år, så grymt underbara är dom. Jag tycker verkligen om barn & sa vid flera tillfällen att jag vill ha mitt första barn inom en snar framtid. Men det skulle jag inte ha sagt. Rätt som det va 'haglade' det massa 'skit' mot mej. Fasen vad ledsen jag blev och är fortfarande.
Jag fick bl.a. höra:
'Tänk den 19 årige tjejen som är gravid med den där 27 årige killen, hon har ju inte ens jobb & har inte gått ut gymnasiet & dom bor ju inte ens ihop, hennes föräldrar får ju försörja dom'
'Man måste utbilda sej innan man skaffar barn'
'Man måste ju ut & resa & se världen innan man skaffar barn'
'Man kan inte skaffa barn innan båda har fast jobb'
'Man bör vara 28 innan man skaffar barn'
'Man ska köpa hus & gifta sej innan man skaffar barn'
Jag orkar inte dra upp allt vad dom sa, men jag blir såååå ledsen.
Jag är 20, fästmannen 22, fast förhållande sedan 3 år (älskar han sååå), är förlovade, bor inte tillsammans för tillfället, bor på olika orter (ska flytta ihop i höst igen), jag pluggar tom hösten, har även ett vikariejobb, han har fast jobb. Jag vill, han vill, vi SKA ha vårt första barn inom 1-3 år. Jag SKA & jag VILL vara en ung mamma (hoppas bara att jag kan få barn). Jag har nämligen en mamma som är 60 nu & jag tycker att det har varit/är HEMSKT att ha en sådan gammal mamma, vi har INGET gemensamt, hon är sååå GAMMALMODIG så att det finns inte. Jag vill att mitt blivande barn ska ha en ung mamma & jag själv vill vara en ung mamma. Är det fel att tänka så???? Är det för ungt att vara 21-23 år när man får sitt första barn???? Man måste väl inte utbilda sej????? Man måste väl inte resa??? Jag vill INTE göra det, det viktigaste för mej är att bilda familj. Att ingen kan inse det & stötta oss
Jag läääängtar såååå MYCKET efter en egen bebbe.
Jag fick bl.a. höra:
'Tänk den 19 årige tjejen som är gravid med den där 27 årige killen, hon har ju inte ens jobb & har inte gått ut gymnasiet & dom bor ju inte ens ihop, hennes föräldrar får ju försörja dom'
'Man måste utbilda sej innan man skaffar barn'
'Man måste ju ut & resa & se världen innan man skaffar barn'
'Man kan inte skaffa barn innan båda har fast jobb'
'Man bör vara 28 innan man skaffar barn'
'Man ska köpa hus & gifta sej innan man skaffar barn'
Jag orkar inte dra upp allt vad dom sa, men jag blir såååå ledsen.
Jag är 20, fästmannen 22, fast förhållande sedan 3 år (älskar han sååå), är förlovade, bor inte tillsammans för tillfället, bor på olika orter (ska flytta ihop i höst igen), jag pluggar tom hösten, har även ett vikariejobb, han har fast jobb. Jag vill, han vill, vi SKA ha vårt första barn inom 1-3 år. Jag SKA & jag VILL vara en ung mamma (hoppas bara att jag kan få barn). Jag har nämligen en mamma som är 60 nu & jag tycker att det har varit/är HEMSKT att ha en sådan gammal mamma, vi har INGET gemensamt, hon är sååå GAMMALMODIG så att det finns inte. Jag vill att mitt blivande barn ska ha en ung mamma & jag själv vill vara en ung mamma. Är det fel att tänka så???? Är det för ungt att vara 21-23 år när man får sitt första barn???? Man måste väl inte utbilda sej????? Man måste väl inte resa??? Jag vill INTE göra det, det viktigaste för mej är att bilda familj. Att ingen kan inse det & stötta oss
Jag läääängtar såååå MYCKET efter en egen bebbe.