Urspårning...

Silverkedjan

Trådstartare
Visserligen är det semestertider för moderatorer men när EN enda tråd på förstasidan håller sig något så när till ämnet träning och tävling av islandshäst blir jag liiiite trött.

Kan ni inte lägga era bildtrådar på gnägg, utrustningstrådar på utrustning, avelstrådar på avel etc etc...

Tim
(som hoppas SIF:s forum är igång snart :angel: )

Sv: Urspårning...

Hm det är semestertider och jag har haft väldigt begränsad tid för Buke och nog har det spårat ut en del. Jag har rensat upp en del, men jag misstänker att jag aldrig kommer att kunna tillfredställa alla önskemål om vad som bör finnas på sidan och dessutom jämka samman dem med forumets regler. Till exempel är den intressanta tävlingstråden som Inte_Ung länkar till från början en bildtråd och borde därmed enligt din definition stanna på gnägg :p.

Som det är nu tillåter jag de flesta trådar som har lite eller inget intresse för andra än islandshästfolk medans trådar som är mer generellt intressanta flyttas. De trådar som egentligen inte hör hemma här såsom den livliga exteriör debatten och hingstfrågor buntar jag ihop i sammlingstrådar, dels för att det inte ska svämma över sidan men även för att det är av ett visst intresse att ha dem just sammlade. I huvudsak gäller de regler som alltid har gällt, t.ex har jag alltid tillåtit frågor om sadlar, då det är ett knepigt område för islandhästar. Dessa frågor är givetvis är även välkomna på de generella utrustningsidorna dår det finns ett bredare utbud på experter och kunnigt folk.

Nu är det så alla trådskrivare, att moderator för detta forum har semester. Enligt lag har vi alla rätt till 5 veckors semester varje år, fritt fördelat under året. Så därför mina kära vänner är det nu dags för er att inte skriva på detta forum, då måste även ni ta semester då vi slår igen hela islandshästsidan precis som övriga Svergie. ;)

*Mutter*. I den här värmen är det enda vettiga sitta vid datorn under dagen. Gillar inte solbada o är verkligen inte alls överaktiv när man i stort får värmelsag av att gå ut. För hett för att måla huset är det oxå, färgen torkar ju innan man fått upp den. Barnen har åkt på semester med mormor så nu gör jag vad jag vill. förresten tycker jag tråden är intressant o visste inet ens vad Gnägg var till för :cool:

Beundrade alla dessa som tävlade i Falsterbo nyligt o undrar hur vädret blir till VM här... För att spåra ut lite till...

Borde min färgfråga där jag undrar vad min fölis har för färg varit på avelssidan eller var ska jag lägga den, eller gnägg? Jag är inte så bevandrad..

Egentligen har jag alltid tyckt att seriösa trådar av alla slag som behandlar ämnet islandshäst hör hemma här på islandshästsidan. Det är ju väldigt bökigt att behöva leta bland andra trådar i avel för att sålla ut de om islandshäst tex, eller allt annat som är specifikt för islandshästvärlden. tycker det är bra om alla seriösa trådar om islandshäst ligger just under islandshäst och ingen annanstans! Men det är min åsikt! Så i det här fallet är jag nöjd med moderatorns regeltolkningar!

Jag har ingen aning själv, men jag tycker din fråga var på rätt plats.

Islandshästar på islandshästsidan är lättare oavsett vad det handlar om iofs. Jag förstår det blir för mycket om allt ska vara just här. Så finns det ju många duktiga människor på de olika trådarna som man ev kan missa om man enbart är här...

Tycker Lobelia delar av trådarna bra som varit.

Färgfrågor ska vara på avel.

Bildfrågor på gnägg.

Eksemfrågor på hästvård.

Avelsfrågor på avel.

Etc etc. Läs tråden om reglerna här ovanför!

Vill man bara snöa in med andra islandshästmänniskor kan man lämpligen hålla till på ett forum där det bara finns islandshästfolk. Själva idén med buke är ju att man ska få korsbefruktning och kunskap tvärs över gränserna!

Joka skrev:
hoppas med sif-forum e tillbaka strax.mejlade ditt och frågade
Jag har int e fått något mail, men kan svara på att vi jobbar på det. Måste köpa in en ny version så att vi inte råkar på samma problem igen, håll ut, vi återkommer!
Ha det bra i sommarvärmen önskar Annika

Silverkedjan skrev:
Visserligen är det semestertider för moderatorer men när EN enda tråd på förstasidan håller sig något så när till ämnet träning och tävling av islandshäst blir jag liiiite trött.
)

Kan du inte starta upp ngn intressant debatt om tävling träning, har själv svårt med fantasi just nu, men är gärna med och diskuterar och läser

Liknande trådar

Islandshäst Regler för forumet "Tävla Islandshäst" Detta forum är avsett för diskussioner kring Tävling och Träning av Islandshästar utrustning...
2
Svar
39
· Visningar
10 179
Senast: Rea
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 715
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar