ursäkta mig

Satt på tunnelbanan, en man råkade trampa mig på foten vilket inte är hela världen. Men när han skulle be om ursäkt lutade han sig framåt, la handen på min knäskål och sa - ursäkta det var inte meningen.

I min värld gör man möjligtvis så på folk man känner, fast på armen men absolut inte ta på folk man inte känner när man ber om ursäkt. Kände mig inte antastad men jag upplevde det som ett udda beteende från hans sida, ungefär som om någon gått i badtofflor mitt i vintern.

Vad är egentligen kutym när det gäller beröring av främmande människor?
Asså, jag tror att en sådan personlighetstyp som Rickard wolf kan göra det utan problem??? Har jag fel? Jag tror också att han går i badtofflor mitt i vintern. Jonas och mark skulle båda kunna göra det, nu räknar jag upp starka och självständiga. om en säger de flesta komiker skulle jag inte ha problem med. Är det det att det är tänkande balanserade människor?

Jag tycker oftast inte om när främmande människor rör vid mig och jag brukar inte röra vid andra människor heller om jag inte måste. Men det där är så individuellt från person till person. Tycker man att någon är för närgången så säger man bara ifrån. ;)

Skulle inte ta illa upp av en sån beröring (sammantaget med tonfall osv så det inte går över till att bli creepy) men så är jag också en 'hugger' :p älskar att kramas! :D

Satt på tunnelbanan, en man råkade trampa mig på foten vilket inte är hela världen. Men när han skulle be om ursäkt lutade han sig framåt, la handen på min knäskål och sa - ursäkta det var inte meningen.

I min värld gör man möjligtvis så på folk man känner, fast på armen men absolut inte ta på folk man inte känner när man ber om ursäkt. Kände mig inte antastad men jag upplevde det som ett udda beteende från hans sida, ungefär som om någon gått i badtofflor mitt i vintern.

Vad är egentligen kutym när det gäller beröring av främmande människor?
Badtofflor mitt i vintern bara för att han säger förlåt :crazy:. Tycker folk generellt är tvärtom dvs inte bryr sig ett skit och knappt ens säger ursäkta.

Jag hade inte reagerat negativt, snarare hade jag tyckt att han var trevlig och omtänksam! Folk stövlar ju fram i tunnelbanan och beter som skit så jag hade verkligen uppskattat ursäkten!
Jag orkar inte med hur folk beter sig, senast idag sa jag åt en kvinna att man väntar tills folk har klivit av innan man tränger sig in. Orkar knappt med hur oförskämda och burdusa folk är.

Till ditt försvar kan jag framföra att personer som gör så, som ett naturligt beteende, oftast inte uppfattas som "creepy". Just för att det är naturligt för dig, uppfattas det nog oftast också som en naturlig del av din person. (min erfarenhet)
Vi får väl hoppas det! Jag är mycket för en hand på axeln när jag skämtar med nån på Ica, en hand på knät när jag råkar trampa på nån på tuben (precis som för TS alltså) etc.

Jag tänker dock att vi extroverta, handsy människor måste vara otroligt lyhörda för när andra känner sig obekväma. Jag försöker i alla fall vara det :).

När folk tar på mig på det viset vill jag kränga påmig en t-shirt där det står RÖR OCH DU DÖR.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 565
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Svårt och jobbigt problem det här.:( Min far har en 7-årig setter som är världens gulligaste mot människorna i familjen, samt mot alla...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: machafuko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte mått så bra på sistone, hälsan verkar vara nere i någon svacka. Jag är trött, yr och har haft koncentrationssvårigheter i...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama