Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med Lewelyn.. Kontakta producenten. Jag roade mig att jaga rätt på tillverkaren av betfor. En ganska informativ hemsida tycker jag http://www.nordicsugar.se/kontakt/kontakta-foder/Om man lakar ur betforen med rikligt vatten flera gånger så det inte finns något sockervatten kvar, ungefär hur mycket socker och MJ kan man beräkna finns i betforen sedan??
Hej,
Ett snabbt svar på din fråga är att betfiber utan melass faktiskt innehåller mer energi än med melass tillsatt. Har ingen tabell med mig på semester. Energiinnehållet för melass är på ca 10 MJ medan Betfiber ligger på över 12 MJ.
Energikällan i betfiber är just betfibern i form av pektin, hemicellulosa och cellulosa (fiber).
Man får bort marginellt med socker vid "tvättning" av Betfor.
Mvh
Erik F
Fått svar redan..
Hmm Då känns det ju som lönlöst egentligen att skölja ur melassen ur beforen??
Det beror ju på varför man gör det. Om man vill få bort sockret så lönar det sig att skölja ur den.
Det måste vara så att melassen innehåller mindre MJ än betan och att det därför sammantaget blir ett lägre MJ innehåll på betfor kontra Quick Beet
Hmm Då känns det ju som lönlöst egentligen att skölja ur melassen ur beforen??