Hyacinth

Trådstartare
När, jag undrar när, hamnar man i ett välsignat tillstånd och strålar?

Än så länge kräks jag, försöker mörka för omgivningen och ser mest fet ut.
På kvällarna somnar jag vid åtta i soffan, eller så håller jag mig vaken till tio, och då är jag så övertrött att jag börjar gråta så tårarna sprutar okontrollerbart. Jag lever på hallonkräm, mineralvatten och skorpor. Och Ahlgrens sura bilar:o.
Dessutom har jag haft mensvärk/träningsvärk (känns det som) i magen sen slutet på december.

Jag är galet ocharmig just nu:cool:

JAg vill börja tindra och stråla lite. Jag förtjääääänar det:D

Sv: urk

Man brukar må som bäst i mellersta trimestern i graviditeten, då har illamåendet oftast släppt men man är ännu ganska rörlig och pigg...

När är det:)? jag kan inte ett skvatt om sånt här.
Jag väntar mest på att få reda på hur långt gången jag är, de hade 6 veckors väntetid dit jag ska...

Mellersta tredjedelen av graviditetens 40 veckor.
Jag brukar må bäst mellan ca vecka 17-30 ungefär.

(vilket innebär att jag nu är på väg UR den perioden :crazy: )

När barnet är myndigt och flyttar hemifrån. :angel:

Du är inte ensam om att inte fatta det där med strålande under graviditet. Tycker att antingen kräks man, är så extremt trött att man inte orkar med någonting, och när det väl släppt, ja då börjar det bli dags för bäckensmärtor och en kula som växer otympligt stor och är i vägen, framför allt mellan mig och mina favoritbyxor som nu ej längre är knäppbara :mad:

Jag har heller inte nått det där tillståndet när man strålar, är i v25..

Har inte haft problem med illamående eller så, vet ju inte vad som kommer framöver men jag har fått tillbaka det hemska humöret jag hade med p-pillren. :devil: Sambon har det inte lätt.

Du är inte ensam om att inte fatta det där med strålande under graviditet. Tycker att antingen kräks man, är så extremt trött att man inte orkar med någonting, och när det väl släppt, ja då börjar det bli dags för bäckensmärtor och en kula som växer otympligt stor och är i vägen, framför allt mellan mig och mina favoritbyxor som nu ej längre är knäppbara :mad:

Ja eller så kliar det så man blir tokig och ser fullkomligt galen ut med sitt ständiga rivande :devil:

Kan inte annat än hålla med!
Jag skulle oxå vilja stråla och se fantastisk ut!
Just nu ogillar jag detta tillstånd skarpt! :confused:

Jag är konstant trött och har blivit deprimerad på grund av det!
Jag har fått tonårsfinnar i hela ansiktet och jag har blivit kroniskt förkyld, så näsa och ögon är röda och rinner.
Och till råga på allt ser jag bara fet ut... :crazy:
Humöret ska vi inte prata om, stackars maken! :cool:

Det positiva är väl att jag inte har mått illa och kräkts någonting! :angel:

Jag har för övrigt gjort 15 veckor idag!

Vad SÖT du är:D :love:

Än så länge är jag bara bukeoffentlig:) ingen annan än min sambo som vet. Fast det är ju inte så bara när man tänker efter.

:rofl:Får man ångra sig;)

Jag planerar att få ett mycket välartat barn som sover hela nätter, aldrig skriker och missar hela tonårsfasen. Det är i alla fall en sån som är beställd.

Den som antyder att det skulle kunna bli annorlunda åker på en propp:devil:

Längtar efter att få se din minibulle när jag kommer ner, vet du väl :D

Med illamåendet kan jag inte komma med så många råd, då jag haft lyxen att vara helt förskonad från sådant under mina graviditeter ;)

Men du strålar nog ändå, för det gör du jämt :love:

hejsan! jag förstår dej till 100! jag går in i vecka 29 nu och kan inte påstå att man strålar...
foglossning så ja inte kan gå mer än 200 meter, tjock och pluffsig, orkar inget, lite halv depp m.m

tar mig inte ur mina svarta SUPER stora byxor och min Tshirt i stl xxxxl. skit snygg ;)
tycker synd om karln min haha.. ingen skönhet me håret i en haffstoffs och dessa kläder, täppt näsa och ett evineligt klagande på smärtan i fogarna..
höhö....

Jag skulle ju bli en sån där hipp, assnygg kaffe-lattesörplande varelse...

Det kanske kommer, vem vet.

Jag är iaf stolt över mig själ, igår var jag banne mig vaken till klockan 22.

Så länge har jag inte hållt mig vaken på 2 månader:D

Enligt mimmipigg med tre försök bakom sig är det gravida tillståndet högst ovälsignat.
Har mått konstant illa hela tiden åt makaroner, isbergssallad med senapsdressing i liggande ställning för att det var den enda föda som var överkomlig att få i sig.
Men, en normal graviditet är bara 40 veckor så hav förtröstan det blir bättre ...

Faktum är att jag nu har börjat känna mig piggare, ca var tredje dag. Framför allt om jag får sova utan att den :devil: väckarklockan ska ringa 05.15 dvs när jag ska till jobbet. Jobbar helst kväll (slutar då 20.00) :angel:

Men jag börjar se ljuset :p

Däremot har jag blivit grinigare, speciellt kvällstid om jag känner mig sugen på nåt som vi inte har hemma! Jag har slutat både röka och snusa, så jag har till råga på allt en längtan till nikotin då och då!
Detta kom för ca två veckor sen och då var det ändå 10-11 veckor sen, jag slutade.

Grattis till magen och hoppas verkligen att du får ett sånt barn som du beställt. Själva försökte vi returnera vår förstfödde när han var 6 veckor men det gick ju inte.... Nu sitter jag här på BF dag och kan bara säga att graviditeter är pestiga. Gärna så många barn som möjligt, bara jag slipper vara gravid dock har den här graviditeten varit bäst. Nr 3 är det!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Barn som inte sover
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka